13 طرح گردشگری در سنندج در دست احداث است


13 طرح گردشگری در سنندج در دست احداث است

سنندج - ایرنا - رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سنندج گفت: 13 طرح بزرگ گردشگری شامل سه هتل و 10 مجتمع گردشگری، تفریحی و بین‌راهی در سنندج در دست احداث است.

به‌ گزارش ایرنا، خداداد مولودی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجوز این طرح‌ها در راستای توسعه صنعت گردشگری این شهرستان صادر شده که در صورت به بهره‌برداری رسیدن برای بیش از ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی افزود: زیربنای این طرح‌ها حدود ۸۲ هزار مترمربع بوده که تاکنون برای تکمیل و تسریع در احداث آنها بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

رییس اداره میراث ‌فرهنگی سنندج با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری این شهرستان، عنوان کرد: این طرح‌ها شامل سه هتل چهار ستاره و پنج ستاره و ۱۰ مجتمع گردشگری، تفریحی و بین راهی است.

وی یادآور شد: در راستای توسعه امکانات و زیرساخت‌های گردشگری سنندج سه اقامتگاه بوم‌گردی، پنج باب سفره‌خانه سنتی و واحدهای منفرد غذاخوری بین‌راهی و همچنین چندین کارگاه‌ صنایع‌دستی در حال اخذ مجوزهای قانونی هستند.

موزه، خانه کُرد، عمارت‌های خسروآباد و مشیر دیوان، بازار تاریخی، کوه آبیدر و پارک امیریه، آرامگاه امامزادگان و حمام‌های تاریخی از جمله جاذبه‌های گردشگری شهر سنندج به شمار می‌روند. سنندج مرکز استان کردستان حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده و ۹۱۵ اثر تاریخی ثبت شده شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی بوده که ۹۱۵ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل ۷۷۸ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۵ مورد میراث طبیعی، ۹۳ مورد میراث معنوی و ۲۹ مورد میراث منقول است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کردستان ظرفیت لازم برای توسعه گردشگری در کشور را دارد