آموزش کشتی بانوان در کردستان فعال شد


آموزش کشتی بانوان در کردستان فعال شد

سنندج ایرنا رئیس هیات کشتی کردستان گفت: آموزش کشتی بانوان در شهر سنندج در استان کردستان فعال شده است و در حال حاضر به صورت رایگان این کلاس ها برگزار می شود.

جمشید خیرآبادی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای تشویق بانوان به روی آوری به این رشته ورزشی کلاس ها به صورت رایگان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی برای برگزاری این کلاس ها در سالن استقلال که مخصوص بانوان است صورت گرفته اما به دلیل تعمیرات در حال حاضر این کلاس ها در روزهای زوج از ساعت یک تا سه در خانه کشتی برگزار می شود.

خیرآبادی افزود: مربیگیری این کلاس ها توسط سلما نوری که دارای مدرک مربیگری است و سابقه چند مدال کشوری را در کارنامه خود دارد، برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اکنون حدود ۱۵ نفر در بخش کشتی بانوان در حال فعالیت هستند اضافه کرد: بانوان می توانند این رشته ورزشی را به میان خانواده ها ببرند.

درآمدزایی پایدار اولویت هیات کشتی کردستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های این هیات برای درآمدزایی پایدار اظهار داشت: در راستای درآمدزایی به فکر ایجاد سالن بدنسازی و کرایه آن به بخش خصوصی افتادیم که در همین راستا یک خوابگاه ۲۰۰ تختخوابی هم ایجاد می کنیم که برآورد ما این است ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال درآمد داشته باشیم که دخل و خرج هیات باهم بخواند.

رئیس هیات کشتی استان کردستان گفت: از فروردین امسال که فعالیت را آغاز کردیم ۱۷۵ متر تشک به سالن اصلی کشتی اضافه کردیم که اکنون متراژ تشک ها به ۴۷۰ متر رسیده است.

وی یادآور شد: پیشتر برای برگزاری مسابقات از سالن های دیگر و رشته های دیگر ورزشی تشک به امانت گرفته می شد اما اکنون می توانیم به سالن های دیگر هم تشک امانت دهیم.

خیرآبادی اضافه کرد: ۱۸۰ متر سالن در حال آماده سازی است که کاری ماندگار برای ورزشکاران و جوانان این شهر خواهد بود.

وی تاکید کرد: سرانه فضای ورزشی کشتی استان کردستان پایین است و امکانات نیز حتی از نظر ایمنی نامناسب بود و به همین دلیل اولویت را بر تقویت و بهبود زیرساخت ها گذاشتیم.

آموزش کشتی بانوان در کردستان فعال شد

ا همیت به داوری و مربیگری

رئیس هیات کشتی کردستان با اشاره به اینکه مربی نقش مهمی در موفقیت هر ورزش و ورزشکاری دارد، افزود: در پرورش مربی های به روز کم کاری شده بنابراین باید کلاس های ویژه برای بالابردن سطح مربیان برگزار کنیم تا سطح ورزشکاران هم رشد کند.

وی با بیان اینکه داوران کردستان در طول ۱۰ تا ۱۲ سال اخیر هیچ درآمدی از فعالیت خود کسب نکرده اند، گفت: در مسابقات اخیر با دریافت ورودی ناچیزی از شرکت کنندگان توانستیم بخشی را به داوران پرداخت کنیم که به انگیزه ای برای فعالیت بیشتر آنها تبدیل شود.

کارگروه علمی هیات کشتی کردستان آماده خدمت رسانی به دیگر هیات ها است

خیرآبادی اضافه کرد: کارگروه علمی هیات کشتی با حضور هشت نفر متخصص در بخش های مختلف آماده خدمت رسانی رایگان به دیگر هیات های ورزشی است.

وی افزود: آمادگی داریم برای همه هیات های ورزشی کلاس های لازم را برگزار کنیم و در این راستا حتی مکان و پذیرایی را هم تامین می کنیم.

رئیس هیات کشتی کردستان یادآور شد: از زمانی که به ایران برگشته ام شخصاً ۲۸ کلاس رایگان برای فعالین کشتی در مناطق کُردنشین کشور برگزار کرده ام.

مسئول کمیته بازاریابی و اسپانسرینگ هیات کشتی کردستان در این نشست با اشاره به اینکه هر هفته نشست های این کمیته برگزار می‌شود گفت: به دنبال دریافت کمک های مالی مقطعی نبوده ایم و در نظر داریم با صاحبان صنایع و خدمات مرتبط شویم.

وریا سلیمی با اشاره به اینکه هر موفقیتی نیاز به پشتوانه مالی دارد اظهار داشت: می توانیم به شیوه های مختلف خدمات و تولیدات صاحبان صنایع را به جامعه معرفی کنیم.

خیرآبادی سابقه مربیگیری تیم ملی کشور آذربایجان را در کارنامه فعالیت خود داشته و اکنون سرمربی تیم کشتی فرنگی امید کشورمان است. او در بهمن ماه سال گذشته به عنوان رئیس هیات کشتی استان کردستان انتخاب شد.

۶۱۰۸


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

توقیف کامیون حامل چوب قاچاق در قروه