261 مجرم و هنجارشکن با اقتدار پلیس کرمانشاه زمین‌گیر شدند


261 مجرم و هنجارشکن با اقتدار پلیس کرمانشاه زمین‌گیر شدند

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح ظفر 15 توسط رده‌های مختلف پلیس، گفت: دستگیری 261 مجرم شامل سارقان، قاچاقچیان کالا و مواد مخدر، اراذل و اوباش و معتادان متجاهر و همچنین کشف 60 میلیارد ریال کالای قاچاق از جمله نتایج اجرای این طرح بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «علی‌اکبر جاویدان» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح ظفر ۱۵ با مشارکت پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس آگاهی، پلیس امنیت اقتصادی و پلیس امنیت عمومی به مدت ۴۸ ساعت در سطح استان اجرا شد.

وی با اشاره به نتایج طرح افزود: در این مدت و با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ۳۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر و ۶ هزار و ۵۰۰ عدد حبه قرص روانگردان کشف شد.

سردار جاویدان دستگیری ۵۰ قاچاقچی و خُرده فروش و ۵۰ نفر معتاد متجاهر را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و گفت: ۱۹ واحد مسکونی و صنفی عرضه کننده مواد مخدر نیز پلمب شد.

کشف ۱۳۱ فقره سرقت و دستگیری ۴۶ سارق توسط پلیس آگاهی

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از کشف ۱۳۱ فقره سرقت توسط کاراگاهان پلیس آگاهی خبر داد و گفت: بیشترین این کشفیات در حوزه منزل، خودرو، اماکن، قاپ زنی و سایر بوده است.

وی یادآوری کرد: کشف ۲۳ فقره سرقت منزل و ۱۹ فقره سرقت خودرو از مهمترین کشفیات پلیس آگاهی بوده است، ضمن اینکه ۴۶ سارق و مالخر نیز در این راستا دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده اند.

کشف ۶۰ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط پلیس امنیت اقتصادی

سردار جاویدان در ادامه اشاره ای به کشفیات پلیس امنیت اقتصادی نیز داشت و افزود: کشف ۱۲۸ دستگاه ماینر غیرمجاز، سه تن سیب درختی، ۱۵ تن سویا، ۷۰ هزار ماسک، ۲۲ راس گوسفند و ۴۴۰ کیلو انواع پوشاک تاناکورا از جمله این کشفیات بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین با تلاش های صورت گرفته ۲۵ هزار عدد انواع لوازم یدکی، ۳۸ هزار عایق پرده و ۳۰ دستگاه کولر گازی نیز از داخل یک دستگاه کامیون که به شکل حرفه ای جاساز شده بودند، کشف شد.

وی ارزش مجموع کالاهای قاچاق کشف شده را طبق نظر کارشناسان بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

۵۵ قبضه سلاح توسط پلیس امنیت عمومی کشف شد

سردار جاویدان در خصوص اقدامات پلیس امنیت عمومی نیز گفت: کشف ۵۵ قبضه سلاح شامل ۳۹ قبضه شکاری و ۱۶ قبضه جنگی-شکاری و هزار عدد فشنگ به همراه ده ها قبضه سلاح سرد از جمله آنها بوده است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه افزود: در این طرح همچنین ۱۶ تن از اراذل و اوباش دستگیر و ۳۴ واحد صنفی متخلف نیز به تعطیلی کشیده شدند.

وی همچنین از ارائه تذکر لسانی به ۸۰۰ نفر در خصوص ایجاد آلودگی صوتی، بد پوششی و مزاحمت های خیابانی خبر داد و گفت: از ۲۰۰ نفر این افراد تعهدات لازم اخذ و ۳۰ نفر هم پس از بی توجهی به اخطارهای قبلی تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار جاویدان در پایان اظهار کرد: با تلاش ماموران پلیس در رده های یاد شده ۲۶۱ مجرم شامل سارقان، قاچاقچیان، هنجارشکنان و معتادان دستگیر و ۱۲۶ دستگاه خودرو پلاک مخدوش و ۲۰ دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

کالاهای قاچاق عمدتا از طریق مبادی غیررسمی استان کرمانشاه وارد کشور می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی