آغاز پایش بیماری‌های مشترک بین دام‌های اهلی و حیات وحش در چهارمحال و بختیاری


آغاز پایش بیماری‌های مشترک بین دام‌های اهلی و حیات وحش در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان: با پایش برخی از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری، تاکنون موردی از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین دام‌های اهلی و حیات وحش مشاهده نشده است.

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال : با آغاز پایش بیماری‌های مشترک بین دام‌های اهلی و وحشی در چهارمحال و بختیاری، دامپزشکان و کارشناسان حفاظت محیط زیست استان، با حضور در منطقه حفاظت شده شیدا و معاینه دام‌های اهلی موجود در منطقه و پایش حیات وحش، موردی از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین دام‌های اهلی و وحشی را مشاهده نکردند.

شهرام احمدی با اعلام این خبر گفت: این اقدام برای پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک دام‌های اهلی و حیات‌وحش با توجه به حضور دام‌های کوچ رو در مناطق صورت گرفته است. وی تصریح کرد: این برنامه تا پایش تمام مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست ادامه دارد.

احمدی گفت: در این پایش ها همچون گذشته، دامپزشکان اداره کل، توضیحات لازم و بهداشتی جهت پیشگیری از انواع بیماریهای مشترک به دامداران و مرتعداران را ارائه کردند.

بیماریهایی چون اکتیمای واگیر، تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک از جمله بیماری‌های مشترک بین دام اهلی و وحشی هستند که در صورت درگیری حیات وحش باعث تلفات و خسارات زیادی خواهند شد.

کد خبر 1530717

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


الزام ادارات قم به افزایش خدمات الکترونیکی برای پیشگیری از شیوع کرونا