رئیس سازمان بسیج سازندگی: انقلاب در مرحله دولت سازی اسلامی است


رئیس سازمان بسیج سازندگی: انقلاب در مرحله دولت سازی اسلامی است

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: انقلاب اسلامی ایران با پشت سر گذاشتن رخداد انقلاب و استقرار نظام، در مرحله سوم یعنی دولت سازی اسلامی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، سردار محمد زهرایی روز چهارشنبه در گردهمایی بسیج سازندگی استان سمنان در مجتمع شهید کلاهدوز شهمیرزاد، اظهار داشت: بعید به نظر می رسد جامعه پردازی که گام چهارم انقلاب اسلامی است، اتفاق بیفتد مگر آن که دولت سازی اسلامی انجام شده باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مردم پایه و با مبانی متمایز از همه انقلاب های طول تاریخ رخ داد، افزود: یکی از دلایل دشمنی دشمنان همین تفاوت ها است چرا که ما انقلابی داریم که شروع کننده تمدن نوین اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور یادآور شد: امروز جنگ و رویارویی جبهه حق و استکبار به اوج خود رسیده است و این رویارویی آمریکا یا رژیم صهیونیستی با ایران نیست بلکه رویارویی تمدن رو به افول و پوشالی غرب با تمدن نوین و نوظهور اسلامی است.

زهرایی تأکید کرد: دشمنی جبهه استکبار تمام شدنی نیست و خیال واهی است اگر فکر کنیم دشمنی آن ها کمرنگ تر می شود.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی با کمک و با تکیه بر خداباوری مردم و مسئولان مستقر شد، تصریح کرد: روزی که به این نتیجه رسیدیم که باید خودمان از کیان خود دفاع کنیم در دفاع مقدس به پیروزی دست یافتیم.

زهرایی ادامه داد: در طول دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ هزار نفر شهید شدند و خون خود را تقدیم کردند چرا در اقتصاد این اتفاق نمی افتد؟ مگر کمک کردن در اقتصاد سخت تر از جان دادن است؟ چرا هنوز در جنگ اقتصادی پیروز نشدیم؟

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور جهادگران، تسهیل گران و صندوق های قرض الحسنه را لوکوموتیوهای کشنده مردم خواند و ابراز کرد: بسیج کنندگی مردم توسط رهبران اجتماعی و اقتصادی انجام می شود.

زهرایی جهادگران را حلقه میانی بین امام امت و مردم دانست و گفت: ما به کارآمدی نظام فکر می کنیم که این کارآمدی در اعتقاد و اعتماد کامل مردم و امید و رضایت آنان از خود نظام است.

وی بیان کرد: امید داریم این دولت مقدمه ساز دولت اسلامی باشد و با همه توان در خدمت دولت هستیم همان طور که در دولت قبل خود را عرضه کردیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در ادامه با بیان اینکه جهادگران و تسهیل گران به وکالت از مردم کار انجام می دهند، تصریح کرد: ما به جای دولت نمی نشینیم، موازی کسی کار نمی کنیم و رقیب کسی هم نیستیم بلکه امتداد مردم در دولت ها هستیم.

زهرایی افزود: بسیج سازندگی یک نهاد فرابخشی و بین بخشی است و قانون به آن اجازه داده است درحوزه محرومیت زدایی در هر حوزه ای که نیاز باشد ورود کند بنابراین هرجای انقلاب که فکر کنیم کار زمین مانده است، به آن جا می رویم.

وی در بخش دیگر صحبت های خود از تعیین نقشه راه در بسیج سازندگی کشور خبر داد و گفت: محور این نقشه تفکر جهادی و شعار ما این است که تفکر تشکل نمی سازد اما تشکل تفکر می سازد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه جهاد سازندگی از افراد با فکر جهادی تشکیل شد و خدمات ارزنده ای تقدیم انقلاب کرد، افزود: بسیج سازندگی نیز ادامه دهنده جهاد سازندگی است و بدون تفکر جهادی و آدم های جهادی ما مساوی صفر مطلق هستیم.

زهرایی همچنین یادآور شد: در گام دوم بسیج سازندگی برای انقلاب کادرسازی می کند چرا که افرادی که به این حوزه وارد می شوند در مسیر انقلاب ساخته می شوند.

وی بر ضرورت ما به ازا سازی تأکید کرد و گفت: گروه جهادی هرجایی که می رود باید جهادگرانی را شناسایی و مانند خود تربیت کند و این گونه گفتمان جهادی عمومی می شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اضافه کرد: این سازمان بودجه محور نیست بلکه ظرفیت های خدادادی و نیروی انسانی که مغفول مانده است را فعال می کند و به هم می شناساند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟