نظارت بر حسن اجرای قوانین در همه بخش ها از وظایف سازمان بازرسی است


نظارت بر حسن اجرای قوانین در همه بخش ها از وظایف سازمان بازرسی است

کرمانشاه - ایرنا - رییس کل دادگستری استان کرمانشاه نظارت بر حسن اجرای قوانین در همه بخش‌ها را از وظایف سازمان بازرسی دانست و خدمت به مردم را از ارزش‌های اساسی خواند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «پرویز توسلی‌زاده» روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل قضایی استان کرمانشاه که با حضور درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به برخی روایات که خدمت رسانی به مردم را ارزش می دانند، یادآور شد: نیازمندیهای مردم به افراد برای آن فرد نعمت است و هیچکس نباید از خدمت به مردم و رفع نیازهای آنها خسته و مایوس شود.

وی افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری بر آسان کردن زندگی برای مردم تاکید دارند، ما نیز به تأسی و تبعیت از این کلام نافذ تلاش کرده ایم با ایجاد دسترسی آسان مردم به خویش، تا جایی که ممکن است به حل مشکلات کمک کنیم.

توسلی زاده ادامه داد: معتقدیم اگر نتوانیم گره ای از مشکلات مردم باز کنیم، کار ما ارزشی نخواهد داشت بنابراین همه تلاش ما باید گره گشایی از کار مردم و ارائه خدمت صادقانه باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به سند تحول قضایی که به نوعی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است اظهار داشت: در این سند، عدالت محوری به خوبی دیده شده است و ما وظیفه داریم ظرفیت های انجام و اجرای آن را ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: نیازمند این هستیم که در همه زمینه ها به خصوص در حوزه اقتصادی به توسعه و تحول دست یابیم و اولین راه رسیدن به این توسعه و تحول، اجرای دقیق و صحیح قوانین است، چرا که قانون گذار با نظرداشت به نکات کمی و کیفی به وضع قانون دست زده است.

توسلی زاده در ادامه با اشاره به برخی وظایف سازمان بازرسی، از مهمترین این وظایف را نظارت بر حسن اجرای قوانین در همه بخش ها دانست و تأکید کرد: عدم اجرای صحیح و دقیق قوانین موجد فساد است و فساد تباه کننده منابع است.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه ادامه داد: از جمله مهمترین این منابع از بین رونده، منابع انسانی است که گاها این منبع از افراد متخصص و تحصیل کرده تشکیل شده که از بین می روند.

وی از دیگر آثار منفی فساد را بی اعتمادی دانست و افزود: فساد در هر جامعه ای بی اعتمادی به دنبال دارد و بی اعتمادی به تضعیف سرمایه اجتماعی می انجامد. بنابراین مقابله با فساد و از بین بردن آن یکی از وظایف اساسی ما در همه بخش هاست.

توسلی زاده در پایان ضمن تقدیر از خدمات و زحمات «محمد جهانیان» بازرس کل پیشین قضایی استان کرمانشاه، برای «حسین مرادی وحدت» در این سمت آرزوی موفقیت کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه عجیب و غریب دانش‌آموزی به مادرش 4 هزار سال پیش