الخزعلی: قصاص خون جوانان عراقی، ریخته شدن خون نظامیان آمریکایی است


الخزعلی: قصاص خون جوانان عراقی، ریخته شدن خون نظامیان آمریکایی است

خبرگزاری آریا- قصاص خون جوانان شهید عراقی، ریخته شدن خون نظامیان آمریکایی است.

الخزعلی: قصاص خون جوانان عراقی، ریخته شدن خون نظامیان آمریکایی است
خبرگزاری آریا- دبیرکل عصائب اهل الحق عراق با اشاره به اینکه عملیات مقاومت علیه نظامیان اشغالگر آمریکایی وارد مرحله جدید شده است، تاکید کرد: قصاص خون جوانان شهید عراقی، ریخته شدن خون نظامیان آمریکایی است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی الاتجاه، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق با اشاره به اینکه عملیات مقاومت علیه نظامیان اشغالگر آمریکایی وارد مرحله جدید شده است، تأکید کرد قصاص خون جوانان شهید عراقی، ریخته شدن خون نظامیان آمریکایی است.
شیخ قیس الخزعلی در سخنانی به مناسبت سالگرد انقلاب 1920 مردم عراق علیه اشغالگری انگلیس موسوم به "انقلاب بیستم" گفت: انقلاب بیستم نقطه آغاز شکل گیری عراق جدید است. دو رکن اصلی این انقلاب، مرجعیت دینی و عشایر بودند. ویژگی اصلی سیاست انگلیس در دوران اشغالگری، فریبکاری و حیله گری از طریق ترویج تفرقه و فرقه گرایی در کشور‌های تحت اشغال بوده است. همه اقشار ملت عراق در انقلاب بیستم مشارکت داشتند و این ویژگی، بی شباهت به انقلاب علیه گروه تروریستی داعش نیست. گردنکشی و قلدرمآبی انگلیس در زمان انقلاب بیستم، شبیه قلدری ارتش آمریکا در حال حاضر است. قلدرمآبی انگلیس در آن زمان به حدی رسیده بود که مسجد کوفه را بمباران کرد. انگلیس در آن زمان برای چند دسته کردن ملت‌ها و تقسیم اقشار مختلف آن کار می‌کرد. این انگلیس بود که بحران کشمیر را پدید آورد و این بحران تاکنون به عنوان نقطه اختلاف بین هند و پاکستان باقی مانده است.
انگلیس براساس سیاست "تفرقه انداز و حکومت کن", از اقلیت‌ها علیه اکثریت حمایت کرده است. نتیجه این سیاست انگلیس، به حاشیه رفتن اکثریت و مسلط شدن اقلیت بر آن است. انگلیس، فرقه گرایی و دیکتاتوری را بین ملت‌ها ترویج داد و دموکراسی را مصادره کرد و عامل ایجاد حکومت دیکتاتوری در عصر جدید است. این کشور در جریان انقلاب بیستم، اکثریت شیعه را از حکومت بر عراق به حاشیه راند. انگلیس عامل اصلی اجرای طرح حاکم کردن ملک فیصل بر عراق بود و به این منظور او را از حجاز به عراق منتقل کرد. انگلیس همچنین مسئول سیطره حزب بعث سوریه بر عراق در آن زمان بود و تا کنون نیز خود را سرپرست عراق و مسئول دولت آن می‌داند. انگلیس عامل اول هر گونه تصمیم گیری است و آمریکا فقط در اجرای این تصمیمات مشارکت می‌کند. انگلیس مسئول نخست شکل گیری حزب بعث و ارتباط با آن پس از سال 2003 است. این کشور به صورت مخفیانه مسئول آشوب‌های شکل گرفته در تظاهرات اعتراضی است.
الخزعلی ادامه داد: سفارت کشور‌های غربی ازجمله سفارت هلند در قبال امور داخلی عراق رویکرد منفی داشته اند. نقش رسانه‌ای سفیر انگلیس در عراق که اخیرا مأموریتش به پایان رسید، مضرّ و مخرب بود. لندن به دوره مأموریت سفیرش در عراق پایان داد، زیرا او بیشتر از حد لازم حرف می‌زد و چیز‌هایی را که به نظرشان جایز نبود، فاش می‌کرد. طرف‌هایی هستند که ما را هنگام سخن گفتن مان از انقلاب بیستم به فرقه گرایی متهم می‌کنند. ما همیشه بر نقش مهم تمام اقشار عشایر عراقی در انقلاب بیستم تأکید کرده ایم. برخی‌ها برای جهت دادن به سخنان ما و سوء استفاده از آن تلاش می‌کنند، گویی ما قصد اهانت به یک عشیره را داشته ایم؛ اما ما به همه عشایر عراق احترام می‌گذاریم. انقلاب بیستم، تحول مهم و بزرگی بود و باید به همان صورت درخشان خود باقی بماند تا نسل‌های آینده از آن استفاده کنند.
دبیرکل عصائب اهل الحق با اشاره به رژه نظامی سازمان بسیج مردمی در هفتمین سالگرد تأسیس گفت: رژه عظیم و تاریخی الحشد الشعبی، باعث افتخار برای همه عراقی‌ها بود. این رژه حائز اهمیت است و دارای پیام‌های متعدد برای همه طرف‌ها و در صدر آن عراقی‌ها است مبنی بر اینکه الحشد در دفاع از آنان همچنان استوار است. پیام دوم رژه به دشمنان عراق است که باید بار‌ها قبل از هرگونه ماجراجویی و تصور تجاوز به خاک عراق و تهدید آن و مردمش، در محاسبات خود تجدید نظر کنند. پیام سوم این رژه این بود که الحشد الشعبی فرزندان عراق هستند و الحشد، سازمانی رسمی و بخشی از دولت عراق است. حضور ویژه نخست وزیر، وزرا و فرماندهان امنیتی در این رژه، پیام خوبی برای الحشد و مبارزان آن بود. مردم عراق از ربیعه در نینوا تا فاو در بصره از الحشد الشعبی طرفداری می‌کنند و الحشد، نماینده همه اقشار ملت عراق به جز منطقه کردستان است. الحشد الشعبی تبلور امید و آزروی همه مظلومان ملت عراق است. همبستگی و همدردی مردمی با الحشد الشعبی حتی در شبکه‌های اجتماعی، بسیار گسترده، عظیم و آشکار بود. دشمنان عراق برای ترویج اختلاف و چند دستگی و نفاق بین مردم آن تلاش کردند. عراقی‌ها با ابراز همبستگی و انسجام خود با الحشد الشعبی ثابت کردند اهل وفاداری و جان فشانی هستند. حضور عظیم مردمی در مراسم رژه الحشد، انسان‌های پاک سرشت را شادمان کرد. این در حالی است که رژه الحشد الشعبی و پیام‌های آن، آمریکا را ناراحت و نگران کرد.
وی تصریح کرد: درود بر مردم عراق که گرامی‌ترین و وفادارترین ملت روی زمین هستند. آنان ملت امام مهدی (عج) هستند. الحشد العشبی به خواست خداوند باقی خواهد ماند و همه توطئه‌ها برای منحل کردن خود را نقش بر آب خواهد کرد. ما و هر عراقی دیگر، هرگز اجازه نخواهیم داد موجودیت الحشد الشعبی با تهدید مواجه شود. همه ما می‌دانیم کم کاری در حق الحشد الشعبی یعنی کم کاری در حق وجود، زندگی و آبروی خودمان. الحشد الشعبی تا ظهور امام زمان (ص) و گسترش عدالت در سراسر جهان باقی خواهد ماند. ما تجاوز مجرمانه آمریکا به مواضع الحشد الشعبی و رژه نظامی اخیر را بعید نمی‌دانیم. رابطه بین حضور نیرو‌های الحشد در مرز‌های عراق برای حمایت از آن و حملات علیه نیرو‌های آمریکایی چیست؟ دولت آمریکا مدعی شده در واکنش به حملات علیه نیرو‌های این کشور در عراق، به مواضع الحشد الشعبی حمله کرده است. آمریکا به مواضع الحشد حمله کرد، زیرا نیازمند واکنشی است که ابهت معنوی و آبروی خود را حفظ کند. آمریکا همیشه مناطق مرزی را هدف قرار می‌دهد چرا که به لحاظ اطلاعاتی و آماری عاجز و ناتوان است. حمله به مواضع الحشد در مرزها، نشانه ضعف دولت آمریکا و نیرو‌های آن است. الحشد الشعبی واضح اعلام کرده است مسئول حمله به نیرو‌های آمریکایی نیست. ادعای آمریکا درباره حمله به مواضع الحشد الشعبی واقعی نیست و فقط برای حفظ آبروی از دست رفته است. ما آمریکا را درباره اطلاع از محل‌های واقعی انبار تسلحیات گروه‌های مقاومت به چالش دعوت می‌کشیم. ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم: شما یک مرکز وابسته به نهاد امنیتی و نظامی تحت نظر دولت عراق را هدف قرار دادید. شما شماری از جوانان و مبارزان عراقی را به شهادت رساندید که هیچ ارتباطی به عملیات اخیرتان نداشتند. شما ضعیف‌تر و کمتر از آن هستید که ساز و کار، تاکتیک و رویکرد مقاومت را بشناسید و توان و امکانات مقاومت را محدود و متوقف کنید. تجاوز اخیر با توجه به رفتار آمریکا و قلدرمابی آن، اصلا باعث تعجب نیست بلکه اقدامی معمول و قابل پیش بینی از کشوری تروریستی و بزرگترین حامی تروریسم در جهان است.
الخزعلی اظهار داشت: آمریکا بر حضور نظامی خود در یک کشور دیگر (عراق) با وجود مخالفت با خواست و اراده فرزندان و مصوبه پارلمان آن، اصرار دارد. طرفی که با داعش می‌جنگد، جوانان عراقی هستند که در مرز‌ها در حال نگهبانی هستند. نیرو‌های آمریکایی با کسانی که با داعش می‌جنگند، می‌جنگند. هدف نیرو‌های آمریکایی از حضور در عراق جنگ با داعش نیست. سازمان اطلاعات آمریکا داعش را به وجود آورد و ارتش آمریکا به آن کمک کرد. خطر نظامی داعش که آمریکا برای توجیه باقی ماندنش در عراق مدعی آن شده، از بین رفته است. اغلب عراقی‌ها معتقدند نیرو‌های آمریکایی همچنان به هسته‌های باقی مانده داعش در غرب کشورشان کمک می‌کنند. نابودی هسته‌های باقی مانده داعش، به ارتش آمریکا برای کمک به ارتش عراق نیاز ندارد بلکه به یک رویکرد امنیتی ویژه نیاز دارد. حقیقت و هدف حضور هزاران نیروی نظامی خارجی در عراق و منطقه، در واقع حمایت و محافظت از اسرائیل است. آمریکا عامل قتل و کشتار میلیون‌ها عراقی است. واکنش طبیعی هر ملت آزاده‌ای این است که فرزندانش نیرو‌های اشغالگر را برای خروج از خاک کشورشان مجبور کنند. فرزندان مقاومت اسلامی وظیفه خود را به بهترین شیوه انجام می‌دهند و هرگز در مسیرشان متوقف نخواهند شد حتی اگر به بهای از دست دادن جان شان باشد.
الخزعلی خاطرنشان کرد: مقاومت اسلامی عراق هیچ ارتباطی به پرونده هسته‌ای ایران ندارد. ما جنگسالار و خواهان ریخته شدن خون نیستیم و مقاومت تا جایی که می‌تواند برای جلوگیری از خونریزی تلاش می‌کند. تاکتیک مرحله قبل، فرسودن توان نظامی دشمن و مجبور کردن آن برای خروج از خاک عراق بود. دشمن آمریکایی ثابت کرده است حرمت خون فرزندان عراق را مراعات نمی‌کند. دشمن متخاصم آمریکایی، ریختن خون فرزندان ما را آغاز کرد و مسئول رساندن اوضاع به این مرحله است.
دبیرکل عصائب تأکید کرد: عملیات مقاومت وارد مرحله جدید شده است و قصاص خون گرانبهای جوانان ما چیزی جز خون نظامیان اشغالگر نخواهد بود. چشم در مقابل چشم و دندان در مقابل دندان و هر کسی آغاز کننده تجاوز است ستمکارتر است. اگر آمریکا به ریختن خون عراقی‌ها ادامه دهد، ما توان پاسخ به آن را داریم. ما برای پاسخ به هر حمله‌ای از جمله حمله هوایی اخیر، آمادگی و برنامه ریزی کامل داریم به طوری که دشمن چه به لحاظ مکانی و چه نوع تسلیحات انتظار آن را ندارد.
قیس الخزعلی در پایان گفت: اغلب نیرو‌های سیاسی عراقی در قبال حمله اخیر موضع خوبی داشتند و آن را محکوم کردند. آیا حمله به نیرو‌های عراقی در داخل خاک عراق توسط یک نیروی بیگانه، نقض حاکمیت نیست؟ آیا حمله به جوانانی که از مرز‌ها دفاع می‌کنند، شایسته محکومیت نیست؟ این در حالی است که ما از منطقه کردستان هیچ اظهار نظر و موضعگیری در محکومیت حمله نشنیدیم.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟