تعداد شهرستان‌های نارنجی شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری افزایش یافت


تعداد شهرستان‌های نارنجی شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری افزایش یافت

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با تغییر رنگ شهرستان اردل از زرد به نارنجی، تعداد مناطق نارنجی شیوع کرونا در استان به پنج شهرستان افزایش یافت.

مجید شیرانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از توقف روند کاهشی شیوع کرونا در استان خبر داد و افزود: طی روزهای اخیر با افزایش بار بیماری در استان روند کاهشی شیوع کرونا متوقف شده است.

وی ادامه داد: چنانچه رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم‌رنگ شود و به ویژه مسافرت‌ها به مناطق جنوبی کشور شکل گیرد، روند شیوع کرونا در استان افزایشی خواهد شد.

شیرانی با ابراز نگرانی نسبت به احتمال شیوع کرونا از نوع دلتای هندی در استان، تصریح کرد: این ویروس بار بیماری شدیدتری دارد و سریع‌تر انتقال داده می‌شود از همین رو همچنان توصیه می‌شود مردم استان از سفر به مناطق جنوبی کشور خودداری کنند تا از شکل‌گیری موج پنجم کرونا در استان جلوگیری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در ادامه از افزایش بار مراجعات بیماران مشکوک به کرونا در استان خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۱۸ نفر مشکوک به ویروس کرونا به مراکز بهداشتی درمانی استان مراجعه کردند.

شیرانی افزود: از این تعداد تاکنون آزمایش ۲۰۰ نفر مثبت قطعی اعلام شده است که هشت نفر بستری شدند و ۱۱۲ نفر به صورت سرپایی تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی همچنین از فوت یک بیمار دیگر کرونایی در استان خبر داد و گفت: بر این اساس مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان از ابتدا تاکنون به یک هزار و ۱۴۸ مورد رسید.

به گزارش ایرنا، هم اینک شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان و اردل در وضعیت نارنجی(خطر بالا) و شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، سامان، بن و کیار در وضعیت زرد(خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403