تینر مورد استفاده در تعمیرات موبایل


از آنجایی که تعمیرات قطعات الکترونیکی به خصوص تعمیرات موبایل از حساسیت بالایی برخوردار است تعمیرکاران موبایل تلاش می‌کنند تا با استفاده از ابزار‌های دقیق و ایجاد بهترین شرایط برای کار بر روی موبایل، آن را به بهترین شیوه...

از آنجایی که تعمیرات قطعات الکترونیکی به خصوص تعمیرات موبایل از حساسیت بالایی برخوردار است تعمیرکاران موبایل تلاش می‌کنند تا با استفاده از ابزار‌های دقیق و ایجاد بهترین شرایط برای کار بر روی موبایل، آن را به بهترین شیوه انجام دهند.

در همین راستا، یکی از ابزار‌های تعمیرات موبایل تینر و بطری تینر است. قیمت خرید بطری تینر آنچنان بالا نیست به همین جهت استفاده از بهترین نوع آن که در سایت امداد موبایل پیشنهاد شده است توصیه می‌شود. انتخاب بطری تینر مناسب از این جهت اهمیت دارد که در صورت استفاده از نوع نامرغوب آن ممکن است آسیب جدی به موبایل وارد شود.

تینر مورد استفاده در تعمیرات موبایل

بطری تینر در تعمیرات موبایل

بطری‌ های تینر در تعمیرات موبایل که مورد استفاده قرار می گیرند معمولاً در حجم‌های ۶۰ تا ۱۸۰ میلی لیتری هستند و وکیوم مناسبی را برای جلوگیری از تبخیر تینر ایجاد می‌کنند. همچنین درپوش آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوان با اتصال نازل یا لوله نقطه مورد نظر را تینر پاشی کرد.

همانطور که اشاره شد قیمت خرید بطری تینر مخصوص تعمیرات موبایل چندان گران نیست اما ممکن است بعضی فروشندگان اجزایی از آن را حذف کنند و اقدام به فروش جداگانه آن کنند. توجه فرمایید در صورت خرید بطری تینر از سایت امداد موبایل، به همراه بطری تینر یک نازل در درپوش یا لوله برای پاشش مایع به سطح مورد نظر ارائه می‌شود و باید آن را در پکیج خریداری شده بیابید.

ویژگی‌های تینر تعمیرات موبایل

تینر ترکیبی از چند ماده حلّال از قبیل استون، نفتا، اتانول و امثال آن است. کاربرد آن در تعمیرات موبایل برای زدودن گرد و خاک و جرم از سطح برد و گاهاً صفحه نمایش موبایل و اطراف آن است. تینری که در تعمیرات موبایل استفاده می‌شود از نوع تینر‌های فوری است، این نوع تینر‌ها از این جهت فوری خوانده می‌شوند که بلافاصله پس از استعمال از سطح مورد نظر بخار می‌شوند.

تینر مورد استفاده در تعمیرات موبایل باید از مرغوب‌ترین نوع باشد. این نوع تینر‌ها کاملا شفاف، بدون رنگ و دارای بوی تند هستند. قدرت حلالیت بالای این نوع تینر‌ها به تعمیرکاران موبایل اجازه می‌دهد بدون آنکه اجزای سخت‌افزاری موبایل آسیب ببینند از آن برای زدودن گرد و خاک، جرم، چربی و دیگر ذرات استفاده کنند. همچنین تینر به آن‌ها این اجازه را می‌دهد که در بهترین شرایط، تعمیر مورد نیاز را روی برد و یا دیگر اجزای موبایل انجام دهند.

تینر غیر استاندارد و نامرغوب چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟

تعمیرکاران موبایل انتظار دارند تینری که استفاده می‌کنند به راحتی جرم، گرد و خاک و چسب را از سطح مورد نظر بزداید اما تینر‌های نامرغوب این چنین نیستند. این قبیل تینر‌ها قدرت حلالیت بسیار پایینی دارند و به سختی می‌توانند عمل جرم زادیی را انجام دهند.

باید توجه داشت که استفاده از تینر غیر استاندارد بر روی برد موبایل ممکن است برفک، رسوب و حالتی از اکسیداسیون قطعات را ایجاد کند و منجر به نابودی برد موبایل شود. همچنین مشاهده شده که بعضی تینر‌ها بعد از استفاده در سطح مورد نظر آب جمع می‌کنند و به قطعات الکترونیکی آسیب می‌زنند.

به تعمیرکاران توصیه می‌شود فریب پایین بودن قیمت خرید بطری تینر را نخورند و اکیداً برای خرید تینر از نوع مرغوب آن اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ادامه حملات اسرائیل به نوار غزه/ بمباران منطقه مسکونی در الزیتون