استاندار کرمان: شوراهای اسلامی مسلط به قوانین باشند


استاندار کرمان: شوراهای اسلامی مسلط به قوانین باشند

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی شهری و روستایی باید به قوانین مسلط باشند زیرا اگر هر دهیار 2 کار مطالعاتی دقیق و حساب شده انجام بدهد، شرایط روستاها بهبود خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت روز شهرداری ها و دهیاری ها در محل استانداری کرمان افزود: این استان با اقدامات انجام شده تحولی و زیرساختی در بخش دهیاری ها و شوراهای اسلامی شهری و روستایی رتبه نخست کشور را دارد که نشان می‌دهد اقدامات با مطالعات دقیق انجام شده است.

وی اظهارداشت: دهیاری و شورا سمت حساسی است که با روح و روان و مردم سروکار دارد و این محیط روی روحیه و نشاط اجتماع تاثیرگذار است و فعالیت در این حوزه، کاری حرفه‌ای است لذا منتخبان این بخش اگر تخصص کار را ندارند مسئولیت نپذیرند و اگر پذیرفتند برای آن وقت بگذارند و با تسلط بر قوانین کار موثر انجام دهند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان با تبریک روز دهیاری ها و شهرداری ها و خداقوت به اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی، به منتخبان جدید تبریک گفت و افزود: منتخبان شوراهای اسلامی باید در حوزه حساس شهری و روستایی علم لازم را داشته باشند زیرا مرحله عملیاتی خدمات نظام جمهوری اسلامی و دولت توسط آنان انجام می شود.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا هرقدر به وظایف و چهارچوب فعالیت ها آشنایی بیشتری داشته باشند موفق تر عمل خواهند کرد اما شوراها در بسیاری موارد موفقیت چشمگیر داشته اند و در برخی موارد دچار منازعات محلی می‌شوند که امیدواریم طی این دوره مدیریت شوراها مبتنی بر مشارکت و مشورت مردم و خدمات آنان برای مردم اقناع کننده باشد.

زینی‌وند افزود: در مناطق شهری و بخش های مختلف استان کرمان تنوع اقلیمی، فرهنگی و رفتار اجتماعی وجود دارد، مردم برخی مناطق خوشبین هستند و در برخی مناطق فعالیت ها را وارونه می بینند که طبیعی است و نباید برآشفته شویم.

وی با اشاره به انتصاب یک جوان در سمت مدیرکل روستایی استانداری کرمان اضافه کرد: فردی که در مسند کاری قرار می‌گیرد باید با رویکرد صحیح و محکم پیش برود و این رویکرد به تشخیص مسئولان نیست و بر مبنای برآورد تجارب، علم، دانش و سازگاری رفتار او است.

زینی وند همچنین عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا در استان کرمان جدی شده و در این خصوص مصوبات را ابلاغ کردیم و فرمانداران با دقت آن را اجرا کنند که موج جدید کرونا را با تلفات کمتری پشت سر بگذاریم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویدئو / کرمان؛ یک‌سو برف و یخبندان، یک‌سو باران و سیل