استاندار کرمان: شوراهای اسلامی مسلط به قوانین باشند


استاندار کرمان: شوراهای اسلامی مسلط به قوانین باشند

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی شهری و روستایی باید به قوانین مسلط باشند زیرا اگر هر دهیار 2 کار مطالعاتی دقیق و حساب شده انجام بدهد، شرایط روستاها بهبود خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت روز شهرداری ها و دهیاری ها در محل استانداری کرمان افزود: این استان با اقدامات انجام شده تحولی و زیرساختی در بخش دهیاری ها و شوراهای اسلامی شهری و روستایی رتبه نخست کشور را دارد که نشان می‌دهد اقدامات با مطالعات دقیق انجام شده است.

وی اظهارداشت: دهیاری و شورا سمت حساسی است که با روح و روان و مردم سروکار دارد و این محیط روی روحیه و نشاط اجتماع تاثیرگذار است و فعالیت در این حوزه، کاری حرفه‌ای است لذا منتخبان این بخش اگر تخصص کار را ندارند مسئولیت نپذیرند و اگر پذیرفتند برای آن وقت بگذارند و با تسلط بر قوانین کار موثر انجام دهند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان با تبریک روز دهیاری ها و شهرداری ها و خداقوت به اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی، به منتخبان جدید تبریک گفت و افزود: منتخبان شوراهای اسلامی باید در حوزه حساس شهری و روستایی علم لازم را داشته باشند زیرا مرحله عملیاتی خدمات نظام جمهوری اسلامی و دولت توسط آنان انجام می شود.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا هرقدر به وظایف و چهارچوب فعالیت ها آشنایی بیشتری داشته باشند موفق تر عمل خواهند کرد اما شوراها در بسیاری موارد موفقیت چشمگیر داشته اند و در برخی موارد دچار منازعات محلی می‌شوند که امیدواریم طی این دوره مدیریت شوراها مبتنی بر مشارکت و مشورت مردم و خدمات آنان برای مردم اقناع کننده باشد.

زینی‌وند افزود: در مناطق شهری و بخش های مختلف استان کرمان تنوع اقلیمی، فرهنگی و رفتار اجتماعی وجود دارد، مردم برخی مناطق خوشبین هستند و در برخی مناطق فعالیت ها را وارونه می بینند که طبیعی است و نباید برآشفته شویم.

وی با اشاره به انتصاب یک جوان در سمت مدیرکل روستایی استانداری کرمان اضافه کرد: فردی که در مسند کاری قرار می‌گیرد باید با رویکرد صحیح و محکم پیش برود و این رویکرد به تشخیص مسئولان نیست و بر مبنای برآورد تجارب، علم، دانش و سازگاری رفتار او است.

زینی وند همچنین عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا در استان کرمان جدی شده و در این خصوص مصوبات را ابلاغ کردیم و فرمانداران با دقت آن را اجرا کنند که موج جدید کرونا را با تلفات کمتری پشت سر بگذاریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل