170 هزار مشترک پرمصرف در تهران اخطار قطع آب دریافت کردند


170 هزار مشترک پرمصرف در تهران اخطار قطع آب دریافت کردند

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: 170 هزار مشترک که بیش از 2 برابر حد مجاز آب مصرف می کنند اخطاریه دریافت کرده اند اگر در مهلت مقرر تا مردادماه نسبت به رعایت الگوی مصرف اقدام نکنند با محدودیت قطع آب روبرو خواهند شد.

محمدرضا بختیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این مشترکان حدود ۵ درصد کل مشترکان را شامل می شوند که ۱۰ درصد آب تهران را مصرف می کنند.

وی بیان داشت: به این تعداد مشترک اخطار به صورت کتبی و پیامکی ارسال شده است تا نسبت به رعایت الگوی مصرف اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: این مشترکان بخش کوچکی از مشترکان را تشکیل می دهند که به هیچ عنوان توجهی به شرایط محدودیت منابع آبی تهران و حتی کشور ندارند و بر اساس روش های های غلط اقدام به اسراف آب می کنند.

وی ادامه داد: در این شرایط بحرانی آبی کشور وظیفه تک تک همه ماست که الگوی مصرف را رعایت کنیم این شرکت در شرایط کرونایی با تمام محدودیت ها سعی کرده است تا منابع آبی پایدار را با سختی تامین کند و قطعی آب به خاطر کمبود نداشته باشیم.

بختیاری با اشاره به اینکه الگوی مصرف هر خانوار در ماه ۳۰ متر مکعب آب است گفت:میزان الگوی مصرف ۱۴ متر مکعب برای هر خانوار در ماه است که بیش از این حد الگوی مصرف مجاز نیست و باید به فاز برخورد شویم.

وی اضافه کرد: بیشتر این مشترکان در شمال غرب تهران هستند ضمن اینکه در مناطق بخش جنوبی استان تهران نیز شاهد مصرف بالا هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرد: ۸۰ درصد مردم تهران بر اساس الگوی مصرف آب را مورد استفاده قرار داده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی