51 شعبه همیاران شوراهای حل اختلاف در سبزوار افتتاح شد


51 شعبه همیاران شوراهای حل اختلاف در سبزوار افتتاح شد

سبزوار- ایرنا- 51 شعبه همیاران شوراهای حل اختلاف در مساجد و اتحادیه های سبزوار عصر دوشنبه با حضور رییس شورای حل اختلاف خراسان رضوی و مسوولان قضایی این شهرستان فعال شد.

رییس شورای حل اختلاف خراسان رضوی در این مراسم گفت: رسالت شوراهای حل اختلاف برقراری صلح است که در این راستا همیاران حل اختلاف به عنوان طلایه داران صلح و سازش فعالیت می کنند.

محمود رفسنجانی افزود: به برکت همراهی مردم، طرح همیاران شورای حل اختلاف در مشهد نتایج خوبی داشته بطوریکه طی سه ماه نخست امسال ۶۵ درصد پرونده ها منتهی به صلح و سازش توسط همیاران شده است.

وی ادامه داد: پرونده‌هایی که از طریق همیاران منتهی به صلح و سازش نمی شوند به شعب شورای حل اختلاف می روند و اگر در شورا هم حل نشوند در دادسرا ثبت می‌شوند.

رییس شورای حل اختلاف خراسان رضوی با بیان اینکه هم اینک همیاران شورای حل اختلاف در ۱۲۰ مرکز مشهد فعال و حدود ۶۰۰ نفر در آن فعالیت دارند، گفت: این مراکز تا پایان ماه جاری در تمامی شهرستانهای خراسان رضوی راه اندازی می شوند.

رییس دادگستری سبزوار نیز با اشاره به آغاز بکار فعالیت همیاران شورای حل اختلاف در این شهر گفت: این مراکز با عنوان همیاران شورای حل اختلاف در مساجد، مراکز آموزشی، اتحادیه ها و ادارات فعالیت می کنند.

میرعلم سیدی افزود: با فعالیت همیاران پرونده های قابل گذشت توسط معتمدان و بزرگان آن نهاد مورد صلح و سازش قرار می گیرد.

وی ادامه داد: چنانچه پرونده‌ها توسط همیاران شورای حل اختلاف در نهادهای مورد نظر مورد صلح و سازش قرار گیرند، مختومه می‌شوند و اگر مورد صلح و سازش قرار نگرفتند در دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

رییس دادگستری سبزوار گفت: فعالیت همیاران شورای حل اختلاف در سبزوار در راستای اجرای سند تحول قضایی است و فعالیت همیاران به خصوص در مساجد سبب می‌شود آسیب‌های اجتماعی آن محدوده به صورت ویژه رصد شود.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟