موافقت با واگذاری زمین به هشت طرح اقتصادی در خراسان رضوی


موافقت با واگذاری زمین به هشت طرح اقتصادی در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- کارگروه تخصصی امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و مجیط زیست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی در نشست روز دوشنبه خود با واگذاری زمین به هشت طرح اقتصادی در شهرستانهای مختلف این استان موافقت کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در حاشیه این نشست گفت: نخستین طرح مربوط به پرورش شترمرغ ۷۵ قطعه ای در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع در اراضی ملی شهرستان بجستان موسوم به قاسم آباد است که در صورت تامین خدمات زیربنایی (آب، برق و گاز) توسط متقاضی سرمایه گذار و تامین آب از محل منابع کشاورزی و کسر از سهم تخصیص آن، با اجرای آن موافقت شد.

سید کمال الدین میرجعفریان افزود: اجرای طرح پسته پاک کنی در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع از اراضی ملی شهرستان بجستان نیز از دیگر طرحهای ارایه شده در این نشست بود که در صورت تامین خدمات زیربنایی توسط متقاضی و ضرورت تامین آب از محل منابع آب کشاورزی و کسر از سهم تخصیص آن، مورد موافقت قرار گرفت.

وی ادامه داد: اجرای طرح سردخانه و بسته بندی میوه در زمینی به مساحت یک هکتار در اراضی ملی شهرستان خلیل آباد با توجه به پاسخ شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی مبنی بر امکان استقرار آن در شهرک صنعتی بردسکن، مورد موافقت قرار نگرفت.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: اجرای طرح تولید انواع سفال ماشینی در زمینی به مساحت سه هکتار در اراضی ملی شهرستان کاشمر در صورت تامین خدمات زیربنایی توسط متقاضی مورد موافقت اعضای کارگروه امور زیربنایی قرار گرفت.

وی افزود: درخواست متقاضی در خصوص اجرای طرح پیست اتومبیل رانی در زمینی به مساحت ۶۶ هزار و ۷۵ مترمربع در اراضی ملی شهرستان کاشمر با توجه به واقع بودن آن در محدوده شکار ممنوع، مقرر شد با بررسی بیشتر و اعلام نظر صریح اداره کل حفاظت محیط زیست و شرکت آب منطقه ای و اعلام نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دوباره به این کارگروه ارایه شود.

میرجعفریان ادامه داد: اجرای طرح واحد بتنی در زمینی به مساجت ۶ هزار مترمربع از اراضی ملی جغتای منوط به اجرای تعهد متقاضی برای تامین خدمات زیربنایی تا طی مراحل قانونی لازم و با تاکید بر رعایت مواردی که از سوی شرکت گاز، شرکت آب منطقه ای و اداره کل راهداری ذکر شده است، مورد موافقت قرار گرفت.

وی گفت: با درخواست متقاضی برای اجرای طرح واحد پرورش گاو شیری در زمینی به مساجت ۲ هزار مترمربع از اراضی ملی در جغتای منوط به ارایه تعهد متقاضی برای تامین خدمات زیربنایی و طی مراحل قانونی لازم و با تاکید بر کسر سهمیه آن از تخصیص منابع آب کشاورزی و رعایت مواردی که از سوی شرکت گاز و اداره کل راهداری عنوان شده است موافقت شد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: درخواست شرکت صداقت جوین برای اجرای واحد انواع آب آشامیدنی بسته بندی شده در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع از اراضی ملی این شهر با عنایت به وصول تاییدیه ارگانهای متولی مبنی بر تامین زیرساختهای مورد نیاز به میزان مندرج در جواز تاسیس صادره برای آن و نامه شرکت آب و فاضلاب استان مبنی بر عدم امکان تامین آب از تاسیسات آبرسانی شهرها و روستاهای زیرپوشش مورد موافقت قرار نگرفت.

وی ادامه داد: درخواست متقاضی مبنی بر اجرای طرح واحد پرورش شترمرغ در زمینی به مساحت ۴۵ هزار و ۸۰۰ مترمربع در اراضی ملی داورزن در صورت تعهد متقاضی برای تامین خدمات زیربنایی با طی مراحل قانونی لازم و با تاکید بر کسر سهمیه آن از تخصیص منابع آب کشاورزی و رعایت مواردی که از سوی شرکت گاز، امور آبفای شهرستان، اداره جفاظت محیط زیست شهرستان و اداره کل راهداری استان اعلام شده است، مورد موافقت قرار گرفت.

میرجعفریان گفت: با اجرای طرح توسعه دامداری گاو شیری از ظرفیت ۲۰ راس به ۴۹ راس و افزایش مساحت عرصه از هزار و ۷۹۷ مترمربع به چهار هزار و ۶۹۷ مترمربع در اراضی قدرت آباد واقع در حریم شهر درود در صورت تعهد متقاضی مبنی بر رعایت مواردی که از سوی شرکت آبفای استان، اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت مخابرات استان اعلام شده است، موافقت شد.

وی افزود: در این نشست سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد درخواست شرکت سامان آشیان مصالح شرق پارس را جهت استقرار مجتمع ساماندهی مشاغل مزاحم شهری در قالب انبار کالاهای تجاری به غیر از مواد شیمیایی در زمینی به مساحت ۳۷ هزار و ۵۷۸ مترمربع واقع در خین عرب ارایه کرد که با استقرار این واحد در قالب انتقال واحدهای انبار کالاهای تجاری به غیر از مواد شیمیایی جهت ساماندهی مشاغل مزاحم شهری موافقت شد.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مواردی که در این نشست مورد موافقت قرار گرفت، در صورت عدم شروع عملیات ساختمانی ظرف ۶ ماه پس از مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و عدم بهره برداری ظرف مدت یکسال پس از آن، باید دوباره در کارگروه امور زیربنایی مطرح و تصمیم گیری شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرایط فروش اقساطی KMC X5 با تحویل 30 روزه اعلام شد + جدول اردیبهشت 1403