پایانه جدید فرودگاه کیش 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد


پایانه جدید فرودگاه کیش 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

کیش - ایرنا - معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ساخت پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش هم اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

به گزارش ایرنا، علی عرب روز دوشنبه در بازدید خبرنگاران جزیره از این طرح عمرانی با بیان اینکه در اجرای این طرح کیفیت فدای زمان افتتاح نمی شود اظهار داشت: هم اکنون ۶۰ پیمانکار جز به صورت تخصصی مشغول تکمیل بخش های مختلف این طرح هستند.

وی افزود: تمام تجهیزات مورد نیاز این طرح خریداری و ۹۰ درصد آن به کارگاه های طرح حمل و قسمت عمده ای آنها نصب شده و ۱۰ درصد باقی مانده نه در روزهای آتی به جزیره حمل خواهد شد.

عرب گفت: درحال حاضر مرحله پوشش سرامیکی کف سالن پایانه به اتمام رسیده و محوطه سازی شمالی نیز تکمیل و بخش عمده ای از سقف سالن و ۹۰ درصد فضای سبز آن نیز به اتمام رسیده است.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: این طرح در زمینی به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع با ۴۹ هزار متر مربع زیربنا در حال احداث بوده که ایجاد و تکمیل زیر ساخت های لازم درجهت توسعه صنعت گردشگری به عنوان محور اصلی فعالیت ها درمنطقه آزاد کیش و افزایش رفاه و رضایتمندی گردشگران از مهم ترین دلایل تاسیس این پایانه درقطب گردشگری کشوراست.

وی یادآور شد: پس از بهره بردای از این پایانه، دومین پایانه بزرگ فرودگاهی کشورخواهد بود که با ظرفیت پذیرش سالانه ۶ میلیون مسافر در بخش گردشگری جزیره به مسافران ارایه خدمات خواهد کرد.

عرب گفت: شیشه‌های سه جداره، نما و رنگ ضد حریق و عایق الاستومری، نوردهی از سقف برای کاهش محسوس مصرف برق، طراحی منحصر به فرد پل های تلسکوپی برای ارایه خدمت همزمان به ۱۰ هواپیما و استفاده از توان داخلی در طراحی، اجرا و تولید برخی ملزومات آن به دست متخصصان داخلی از ویژگی های این طرح است.

طراحی پایانه جدید فرودگاهی کیش در سال ۱۳۹۰ و عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۲ آغاز شد و پس از بهره برداری ظرفیت ارایه خدمات مسافران هوایی در این جزیره از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر فعلی به ۶ میلیون نفر خواهد رسید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


بهره برداری از 5 طرح عمرانی در کیش آغاز شد