کرونا 90 میلیارد ریال به شرکت نمایشگاه‌های استان مرکزی خسارت زد


کرونا 90 میلیارد ریال به شرکت نمایشگاه‌های استان مرکزی خسارت زد

اراک - ایرنا - مدیر روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی گفت: تعطیلی فعالیت‌های نمایشگاهی در این شرکت از اواخر سال 98 تاکنون به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، بیش از 90 میلیارد ریال خسارت در پی داشته است.

«علی خان‌احمدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: برگزاری ۴۲ نمایشگاه استانی، ملی و بین‌المللی پارسال در تقویم کاری شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی هدفگذاری شده بود که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی این برنامه‌ها عملیاتی نشد.

وی ادامه داد: تقویم کاری امسال این شرکت نیز برگزاری هم برگزاری ۳۰ رویداد نمایشگاهی را طرح‌ریزی کرده که بهار امسال شرایط برپایی هیچ‌یک از برنامه‌ها نبود و در ایام باقی از سال نیز با توجه به شیوع موج پنجم کرونا ممکن است مجوز برگزاری از سوی ستاد مقابله با بیماری کرونا استان صادر نمی‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی اظهار داشت: با تعطیلی یک سال و نیمی این شرکت حدود ۴۰۰ روز کاری و درآمد زا برای این مجموعه اقتصادی از بین رفته و باید تدابیر لازم برای اصلاح این شرایط اندیشیده شود.

خان‌احمدی بیان کرد: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی به‌عنوان یک واحد اقتصادی خصوصی خودگردان که درآمد و هزینه‌های آن از برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای تجاری تامین می‌شود از بهمن ماه سال ۹۸ همزمان با شیوع موج نخست کرونا راکد و فاقد فعالیت بوده و همواره با تمکین از مصوبات ملی و استانی ستاد مقابله با کرونا، در راستای اهمیت دادن به سلامتی آحاد جامعه از برگزاری نمایشگاه‌های مختلف خودداری کرده است.

وی اضافه کرد: براساس دستورالعمل بخشنامه ستاد ملی کرونا، برگزاری نمایشگاه در استان‌های زرد و نارنجی کرونایی بلامانع است اما مسئولان محلی و استانی استان مرکزی اجازه برگزاری نمایشگاه در هر شرایطی را نمی‌دهند که این مهم تنها زیان کلانی را بر شرکت نمایشگاه ها تحمیل می‌کند.

مدیر روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی گفت: سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ نمایشگاه کشوری و استانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی برگزار می‌شد که ضمن درآمدزایی برای این شرکت، مراودات اقتصادی بین تولیدکنندگان و تجار استان مرکزی با همکاران خود در نقاط مختلف کشور را در پی داشت.

شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی در سال ۱۳۷۸ در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار در مسیر اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور در اراک راه‌اندازی شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

راهیابی 20 اثر صنایع دستی استان مرکزی به جشنواره فجر