خبری خوش درباره امنیت شغلی دهیاران/تورم در روستاها بالاتر است


خبری خوش درباره امنیت شغلی دهیاران/تورم در روستاها بالاتر است

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تدوین یک لایحه با هدف ارتقا انگیزه کاری و عملکردی و افزایش امنیت شغلی دهیاران در کشور خبر داد و گفت: در این لایحه پیشنهاد شده که دهیارانی که حداقل دو دوره سابقه دهیاری دارند از امنیت شغلی برخوردار و استخدام شوند.

علی قربانی، 16 تیرماه بر ضرورت توجه بیشتر به روستاها تاکید و اظهار کرد: متاسفانه تورم در روستاها از شهرها بالاتر و خدمات در آنها، پایین‌تر است. ضمن اینکه اشتغال و درآمد مناسب نیز کمتر از شهرها در دسترس روستاییان قرار دارد.

وی تصریح کرد: در بحث امکانات و دسترسی روستاییان به آب و برق و گاز و راه، کارهای بسیار بزرگی در کشور انجام شد اما هنوز مردم راضی نیستند، چرا که درآمد در روستاها پایین است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به حمایت تسهیلاتی از روستاییان افزود: با موافقت مقام معظم رهبری، از صندوق توسعه ملی مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای ایجاد زمینه های اشتغال ویژه روستاییان اختصاص دادیم.

وی بر لزوم واگذاری کارها به مردم تاکید و تصریح کرد: باید امور روستاها و شهرها را به خود مردم واگذار کنیم، چرا که هیچکس بهتر از خود مردم دلسوز مباحث پیرامون زندگی خود آنها نیست.

وی با بیان اینکه با افزایش روستاهای دارای بیش از۲۰ خانوار جمعیت و روستاهای دارای دهیاری، امکانات و بسترهای رفاهی و اقتصادی و اجتماعی نیز تقویت می‌شود تصریح کرد: ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از سال ۸۲ تاکنون به دهیاری ها پرداخت شده که بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان آن در ۸ سال گذشته پرداخت شده است.

قربانی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته، ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات به دهیاری‌های کشور واگذار می شد، اما با افزایش قیمت‌ها، این مقادیر کاهش یافته است که نیاز است تا اعتبارات تقویت شود.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: دهیاری‌ها مدت مدیدی، چارت تشکیلاتی نداشتند، اما در سال گذشته بر اساس رتبه دهیاری‌ها، چارت تشکیلاتی و تعداد نیروهای سازمانی تعریف و ابلاغ شد.

وی به اهمیت دهیاری‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که جایگاه دهیاری‌ها را تقویت کنیم، تا دهیاری‌ها به عنوان یک دستگاه اجرایی شناخته شوند.

وی ادامه داد: با آباد شدن روستاها، بسیاری از مشکلات شهرها از جمله حاشیه نشینی، فقر، فساد و آسیب‌های اجتماعی برطرف خواهد شد.

‌ معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از شوراهای اسلامی در روستاها به عنوان یک پارلمان محلی نام برد و گفت: برای افزایش کارایی شوراهای اسلامی روستایی باید سطح سواد مورد نیاز برای ورود به شوراهای اسلامی روستاها، ارتقا یابد.

وی از تلاش دولت برای امنیت شغلی دهیاران خبر داد و افزود: در همین راستا به منظور امنیت شغلی دهیاران، لایحه ای تهیه و تدوین شده که در آن پیشنهاد دادیم دهیارانی که حداقل دو دوره دهیار بودند، پست گرفته و دارای امنیت شغلی شوند.

قربانی با بیان اینکه استان سمنان در بحث ماشین‌الات دهیاری‌ها، در وضعیت مطلوب قرار دارد، اظهار کرد: در این ارتباط یک تفاهمنامه‌ با پست بانک منعقد شده که این بانک تسهیلات با کارمزد ۶ درصد را برای خرید ماشین الات به دهیاری‌ها پرداخت می‌کند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه سطح سواد دهیاران در استان سمنان بالا است افزود: خوشبختانه استان سمنان یکی از استان‌های موفق کشور در حوزه دهیاری‌ها و توجه به امورات روستایی است.
به گزارش ایسنا معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، به همراه مدیرکل دفتر هماهنگی امور عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شریفی نژاد، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان ضمن حضور در همایش روز دهیار ، بازدید از روستاها و دیدار با برخی مسوولان استان به مقام شامخ شهدای روستای قلعه نو خرقان در شهرستان شاهرود ادای احترام کرد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تشکیل دبیرخانه شهر ملی تانه‌بافی