دانشجویان لبنانی علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد هستند


دانشجویان لبنانی علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد هستند

مشهد-ایرنا- رییس موسسه دانشگاهی الآفاق لبنان گفت: دانشگاه فردوسی مشهد در لبنان پرآوازه است و اولویت دانش‌آموزان و دانشجویان لبنانی تحصیل در این مرکز آموزش عالی است.

به گزارش روز پنجشنبه دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر فادی مرعی ناصر در دیدار با رییس دانشگاه فردوسی، افزود: مؤسسه الآفاق دارای سه شعبه در لبنان است که چهار هزارو ۵۰۰ دانش‌آموز و دانشجو به صورت متمرکز به آموزش رشته‌های علمی کاربردی دانشگاهی در آن مشغولند.

وی ادامه داد: امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه فروسی مشهد و مؤسسه علمی کاربردی الآفاق، امکان حضور و فعالیت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد در لبنان نیز از گذشته فراهم تر و پررنگ‌تر شود.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این دیدار گفت: بیش از یک دهه از همکاری‌های علمی بین‌المللی بین دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه‌های لبنان می‌گذرد که این مهم می‌تواند با مؤسسه علمی و کاربردی الآفاق نیز عملیاتی شود.

دکتر محمد کافی افزود: دانشگاه فردوسی مشهد با عنایت به واقع شدن در شهری که مرقد مطهر امام رضا (ع) در آن قرار دارد، آمادگی برگزاری انواع دوره‌های آموزشی، زیارتی و گردشگری را دارد و هم‌چنین تسهیلات ویژه‌ای را برای دانش‌آموزان و دانشجویان لبنانی، که تمایل به تحصیل در این دانشگاه داشته باشند، فراهم می‌کند.

در حاشیه این دیدار تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه فردوسی مشهد و مؤسسه علمی کاربردی الآفاق لبنان در حوزه‌های آموزش زبان فارسی، برگزاری دوره‌های آزاد، دوره‌های مشترک تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و پذیرش و ثبت‌نام دانشجویان معرفی شده از سوی مؤسسه الآفاق در دانشگاه فردوسی مشهد به امضا رسید

دانشگاه فردوسی مشهد که سال ۱۳۲۸ تأسیس شد سومین دانشگاه باسابقه ایران پس از دانشگاههای تهران و تبریز است. هم‌اینک در دانشکده‌های‌ ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، دامپزشکی، علوم تربیتی و روانشناسی، منابع طبیعی، علوم ورزشی، معماری و شهرسازی، حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه ۲۵ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آنها در مقطع دکتری، ۶ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

۲هزار و ۵۰۰ دانشجوی خارجی نیز از دیگر کشورهای جهان در دانشگاه فردوسی تحصیل می‌کنند و این دانشگاه از نظر تعداد دانشجویان خارجی رتبه نخست را در میان دانشگاههای ایران دارد.

مجموعه دانشگاه فردوسی مشهد شامل ۱۳ دانشکده، هفت پژوهشکده، ۱۳ خوابگاه، کتابخانه مرکزی، ساختمانهای اداری، تاسیسات و محوطه‌های ورزشی و فضای سبز در گستره‌ ۳۰۰ هکتاری در جنوب غربی کلانشهر مشهد واقع است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

راه‌اندازی دستگاه درمان‌کننده گرفتگی عروق قلبی در بیمارستان قائم(عج) مشهد