فاصله 10 هزار مگاواتی تولید و مصرف برق در کشور


فاصله 10 هزار مگاواتی تولید و مصرف برق در کشور

نماینده لنگرود در مجلس، با اشاره به عدم تناسب تولید برق با مصرف برق، اضافه کرد: در حال حاضر 60 هزار وگاوات تولید و 70 هزا مگاوات مصرف داریم؛ البته سال گذشته 9700 مگاوات از محل برق آبی تولید کردیم که امسال به کمتر از 3500 مگاوات رسیده است.

پرویز محمدنژاد شامگاه پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مصوبات مجلس شورای اسلامی درخصوص بودجه ۱۴۰۰، اظهار کرد: رویکرد مجلس کاهش تبعیض، حمایت از معیشت، رفع محرومیت، رونق تولید، شفافیت و انضباط مالی است.

وی با بیان اینکه تخصیص ارز ۴۲۰۰ در بودجه سال جاری به صورت محدود برای کالاهای استراتژیک در نظر گرفته شده است، افزود: شاهد تخصیص ۵۴ هزار میلیارد دلار به ارز دولتی و استفاده یک سومی از آن برای خرید کالاهای استراتژیک بودیم.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، تولیدکنندگان را نیازمند حمایت قانونی و تسهیلاتی دانست و تصریح کرد: متاسفانه شهرک های صنعتی ما دچار مشکلات فراوان هستند در شهرستان لنگرود نیز شاهد فعالیت ۵۰ درصدی شهرک صنعتی هستیم.

محمدنژاد، یکی از مشکلات اصلی شهرک های صنعتی را مزیت شناسی دانست و بیان کرد: باید در احداث شهرک های صنعتی مزیت ها و ظرفیت های منطقه ای مورد توجه قرار گیرد. در استان گیلان نیز که کشاورزی یک مزیت محسوب می شود، باید شهرک های صنعتی را به سمت فرآوری محصولات کشاورزی بر پایه فناوری ببریم و فقط به روش های سنتی تولید بسنده نکنیم.

وی برنج، چای، زیتون، مرکبات و... را جزو مهمترین مزیت های کشاورزی در گیلان دانست و ادامه داد: نیازمند حمایت دولت از کشاورزی در بخش حمایتی و تسهیلاتی و بیمه ای هستیم؛ همچنین باید یک ساماندهی در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و خرید و فروش آن صورت گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به درآمد بالای اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، خاطرنشان کرد: متاسفانه بخشی مهمی از این درآمد بالا پنهان بود که با نظر کارشناسی نمایندگان مجلس حدود دو برابر برآورد شد و لذا سهم دولت را در این زمینه افزایش دادیم.

نماینده لنگرود در مجلس، با بیان اینکه در کمیسیون انرژی در باره رمز ارزها اعلام خطر کردیم، گفت: پیش بینی کرده بودیم که در سال جاری بحران برق خواهیم داشت و لذا اقدامات پیشگیرانه را آغاز کردیم، اما این اقدامات به دلیل تنگناهای مالی دولت کافی نبود.

وی با اشاره به عدم تناسب تولید برق با مصرف برق، اضافه کرد: در حال حاضر ۶۰ هزار مگاوات تولید و ۷۰ هزا مگاوات مصرف داریم؛ البته سال گذشته ۹۷۰۰ مگاوات از محل برق آبی تولید کردیم که امسال به کمتر از ۳۵۰۰ مگاوات رسیده است.

محمدنژاد، افزایش استخراج غیر مجاز ارزهای دیجیتالی را یکی از عوامل اصلی رشد مصرف برق در کشور دانست و تصریح کرد: مصرف برق برای تولید هر بیت کوین معادل ۸۰۰ هزار کیلووات ساعت است، زیرا اغلب ماینرهای موجود در کشور از نسل اولیه هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، احداث نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی را نیازمند زمان چهار ساله دانست و اضافه کرد: احداث چنین نیروگاهی بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

وی با بیان اینکه مجلس سه تکلیف برای دولت تعیین کرده است، گفت: نیروگاه های وزارت نفت که غالبا خودتامین هستند، باید مازاد برق خود را به شبکه دهند، ادارات و سازمان های دولتی نیز موظف به کاهش مصرف برق هستند و صنایع سنگین نیز باید از نیروگاه های خودشان استفاده کنند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان