بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی


بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- آغاز پشم چینی مکانیزه و رایگان دام سبک در کوهسرخ و مرگ راننده لودر بر اثر سقوط خودرو به دره در قوچان، 2 خبر کوتاه روز جمعه در استان خراسان رضوی است.

کوهسرخ- عملیات پشم چینی ۱۰۶ هزار رأس دام سبک به صورت رایگان و مکانیزه در کوهسرخ آغاز شد. رییس جهاد کشاورزی کوهسرخ گفت: با توجه به قیمت ناچیز پشم و هزینه زیاد پشم چینی و مشکلات اقتصادی دامداران به خاطر خشکسالی با هدف کمک به دامداران با همکاری جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی (ره) کوهسرخ و تفاهمنامه منعقد شده بین شرکت تلاشگران کوهسرخ و شرکت ایلیا صنعت راه نو، کار پشم چینی دام سبک در قبال تحویل پشم آغاز شد. حمیدرضا مداح افزود: در این اقدام مشترک شرکت ایلیا صنعت به عنوان معین اقتصادی با سرمایه گذاری یک میلیارد ریالی از طریق تهیه سه دستگاه پشم چین مکانیزه و شرکت تلاشگران کوهسرخ به عنوان تامین کننده نیروی انسانی مورد نیاز، عملیات پشم چینی دام سبک در این شهرستان را آغاز کردند. وی ادامه داد: دامداران کوهسرخ پیش از این برای پشم چینی هر رأس دام سبک ۱۰۰ هزار ریال هزینه می‌کردند که با اجرای این طرح این اقدام به صورت رایگان انجام شده و دامداران پشم دام‌های خود را تحویل معین اقتصادی می‌دهند. مداح گفت: با این اقدام علاوه بر جلوگیری از رها شدن پشم‌ها در طبیعت پشم جمع آوری شده در تولید انواع فرآورده‌های پشمی مورد استفاده قرار می گیرد. وی افزود: کمیته امداد به منظور حمایت از استمرار این طرح در شهرستان کوهسرخ ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به این طرح اختصاص داده است.

قوچان- رییس جمعیت هلال‌ احمر قوچان گفت: در حادثه سقوط یک دستکاه لودر به دره ۳۰۰ متری در راه کوهستانی بخش باجگیران این شهرستان راننده آن فوت کرد. مسعود برازنده عصر جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی این حادثه که صبح امروز روی داد، تیم های عملیاتی از قوچان و درگز به محل اعزام شدند. وی ادامه داد: در این حادثه راننده لودر به علت شدت جراحات وارده در لحظات اولیه جان خود را از دست داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق