هر ساله میلیونها خودروی جدید در سراسر جهان فروخته میشود. سوبارو هم سهمی از این بازار داشته هرچند در سطح جهانی با برندی بزرگ روبرو نیستیم. اگرچه این خودروساز از سال ۱۹۵۳ تاکنون در بازار حضور دارد اما از سال ۱۹۷۲ شروع به تولید مدلهای چهار چرخ محرک کرده است. هماکنون و با گذشت حدود نیمقرن سوبارو به دستاورد مهمی دست یافته است. این خودروساز ژاپنی ماه پیش بیست میلیونمین خودروی چهار چرخ محرک خودش را تولید کرده است.
سیستم چهار چرخ محرک ویژه سوبارو یکی از ویژگیهای برجسته این برند بوده و باعث جمع شدن مشتریان وفادار زیادی به دور شرکت شده است. در حال حاضر محصولات چهار چرخ محرک سوبارو سهم ۹۸ درصدی از فروش جهانی سوبارو دارند. این برند سیستم چهار چرخ محرک خود را با دیگر ویژگی نمادینش یعنی پیشرانه بوکسوری ترکیب کرده است. این ترکیب باعث شده قوای محرکه محصولات سوبارو مرکز ثقل پایین و توازن وزن بسیار خوبی داشته باشند که نتیجه آن هندلینگی بهتر است.
اولین خودروی سواری تولید انبوه ژاپن که از سیستم چهار چرخ محرک سود میبرد سوبارو Leone 4WD Estate ون بود که در سال ۱۹۷۲ عرضه شد. این تکنولوژی سوبارو تا سال ۱۹۷۵ وارد آمریکا نشد اما در آن خودروی استیشن DL/GL با این سیستم معرفی گردید. این سیستم بعدها تکامل یافت و به نسخه فول تایم تبدیل شد. در سال ۱۹۹۶ بود که سوباروی آمریکا تصمیم گرفت تمامی محصولات خود را با این سیستم عرضه نماید.
سوبارو هنوز هم به این میراث وفادار بوده هرچند یکی از استثناها خودروی اسپورت و دیفرانسیل عقب BRZ است. با تولید قریبالوقوع خودروهای الکتریکی سوبارو به دنبال استفاده از سیستم چهار چرخ محرک در این خودروهاست.