اجرای دورکاری ادارات و ضرورت تعطیلی پاساژهای اصفهان


اجرای دورکاری ادارات و ضرورت تعطیلی پاساژهای اصفهان

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به اینکه در وضعیت قرمز اصفهان به مدت دو هفته سیاست دورکاری کارمندان باید اجرا شود، گفت: در شرایط فعلی اصفهان باید مشاغل گروه دو، سه و چهار و همچنین پاساژها و بازار بزرگ اصفهان تعطیل شوند.

حجت الله غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به محدودیت های مقابله با کرونا در وضعیت قرمز رنگ اصفهان، اظهار کرد: متاسفانه به غیر از اصفهان، شهرهای کاشان، اردستان، خمینی شهر هم در وضعیت قرمز قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه وقتی شرایط قرمز می شود، دستورالعمل محدودیت های هوشمند مقابله با کرونا باید اجرایی شود، گفت: در این طرح پنج محدودیت وجود دارد که در کلانشهر اصفهان باید اجرا شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان تصریح کرد: امروز نظارت بر اجرای محدودیت ها بر عهده اتاق اصناف، سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی است، همچنین در اجرای محدودیت ها ادارات باید همکاری داشته باشند و وضعیت تردد به استان با توجه به محدودیت ها اعمال شود.

وی با اشاره به پنج محدودیت در شرایط قرمز کرونا، گفت: اجرای سیاست دورکاری کارکنان و کارمندان دولت، تعطیلی سه دسته از مشاغل به غیر از گروه یک، محدودیت رفت و آمد و ... از جمله محدودیت های هوشمند است.

غلامی تاکید کرد: در شرایط قرمز کلانشهر اصفهان فعالیت کارکنان و کارمندان دولت در خدمات غیرضروری با حضور یک سوم و برای خدمات ضروری باید با حضور یک دوم کارکنان باشد.

وی همچنین ادامه داد: در وضعیت قرمز اصفهان باید مشاغل گروه دو، سه و چهار تعطیل شوند و به خصوص فعالیت رستوران ها به صورت بیرون بر باشد و بهداشت و درمان و صنف باید بر اجرای این محدودیت ها نظارت کند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان درباره محدودیت تردد خودروها، توضیح داد: در حال حاضر ورود خودروهای غیربومی به کلانشهر اصفهان و ۹ محور اصلی استان اصفهان ممنوع است و اجازه ورود این خودروها را نمی دهیم.

وی تصریح کرد: اجرای محدودیت های کرونایی به مدت دو هفته تا پایان مرداد ماه اجرا می شود و امیدواریم با اجرای درست آن از موج پنجم کرونا عبور کنیم.

غلامی درباره شرایط دورکاری کارمندان و کارکنان دولت، گفت: مصوبه دورکاری کارکنان دولت در شرایط قرمز به تمام ادارات ابلاغ شده است و مسئولیت عدم اجرای این قانون در دستگاهی که آن را اجرا نمی کند، بر عهده بالاترین مقام اجرایی دستگاه مربوطه است، همچنین بازرسی استانداری نیز بر اجرای سیاست دورکاری نظارت می کند.

وی درباره باز بودن تمام مغازه، پاساژها و بازار بزرگ اصفهان با وجود محدودیت های دو هفته ای مقابله با کرونا در وضعیت قرمز، تاکید کرد: به طور قطع امروز اصناف در شرایط سختی قرار دارند، اما چاره ای به جز اجرای این محدودیت ها نداریم و صنف در حال هماهنگی برای اجرای محدودیت های اصناف است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان همچنین از مردم خواست تا در وضعیت قرمز کرونا و به خصوص دو هفته محدودیت های مقابله با آن کمتر در پارک ها، مراکز تفریحی و تفرجگاه ها حضور یابند و گفت: درحالیکه پارک ها تاریک و توقف در حاشیه پارک ها ممنوع است، متاسفانه برخی افراد با بردن روشنایی به داخل پارک همچنان اصرار به دورهمی دارند، اما از مردم می خواهیم تا پروتکل های مقابله با کرونا را رعایت کنند تا از موج پنجم مقابله با کرونا عبور کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد طی این دو هفته درصد واکسیناسیون در کشور و استان افزایش یابد تا ایمنی در جامعه بالا رود تا کمتر متوسل به این گونه محدودیت ها شویم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!