طراحی گوشی‌های سری آیفون 13 در ماکت‌های ساختگی مشاهده شد


طراحی گوشی‌های سری آیفون 13 در ماکت‌های ساختگی مشاهده شد

طراحی سری آیفون 13 از لحاظ ظاهری چندان تغییر نکرده، اما ماژول دوربین گوشی‌های 2021 اپل دستخوش خلاقیت‌های قابل‌ملاحظه‌ای شده است. سری آیفون 13 جزئیات مربوط به طراحی سری آیفون 13 و همین‌طور مشخصات و قیمت آن‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد. کمپانی کوپرتینویی هیچ‌یک از شایعات موجود حول سری 13 گوشی‌های […] نوشته طراحی گوشی‌های سری آیفون 13 در...

سری آیفون 13

جزئیات مربوط به طراحی سری آیفون 13 و همین‌طور مشخصات و قیمت آن‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد. کمپانی کوپرتینویی هیچ‌یک از شایعات موجود حول سری 13 گوشی‌های هوشمند را تأیید یا رد نکرده است.

با اینکه اپل احتمالا در ماه سپتامبر از محصولات جدید خود رونمایی خواهد کرد، اما طراحی آیفون‌های جدید به طور پیوسته در قالب رندرها و طراحی‌های CAD در فضای آنلاین منتشر می‌شود.

وب‌سایت MacRumors به طور خاص مسئول پیگیری و نمایش مدل‌های ساختگی و همین‌طور انتشار شایعات و اطلاعات احتمالی در مخصوص سری آیفون‌های 13 است.

طراحی سری آیفون‌های 13

مدل‌های ساختگی از گوشی‌های آیفون 13 پرو مکس، آیفون 13 پرو، آیفون 13 مینی و نسخه معمولی آیفون 13 به تازگی در وب‌سایت MacRumors به نمایش گذاشته شده است. این نوع مدل‌ها معمولا برای سازندگان کیس طراحی می‌شوند.

عرضه کیس و پوشش مناسب برای یک دستگاه جدید یک تجارت پرسود به حساب می‌آید. مدل‌های ساختگی بر اساس جزئیات لو رفته از شرکای تولیدی کمپانی ساخته می‌شوند.

ناگفته نماند که مدل‌های ساختگی معمولا از روی تجسم دقیق دستگاه‌های آینده اپل به دست می‌آیند. مدل‌های لو رفته اخیر نیز شباهت بسیاری به سری 12 دارند. به نظر می‌رسد کمپانی اپل تغییر چندان قابل‌ملاحظه‌ای را روی سری جدید 2021 اعمال نکرده است.

طراحی گوشی‌های سری آیفون 13 در ماکت‌های ساختگی مشاهده شد

طراحی گوشی‌های سری آیفون 13 در ماکت‌های ساختگی مشاهده شد

علیرغم شباهت ظاهری سری جدید نسبت به گوشی‌های سری 12، تغییرات جزئی از لحاظ ضخامت در مدل‌های ساختگی مشاهده می‌شود. در عمده بخش‌ها، سری 13 از روی مدل قبلی ساخته شده، اما به نظر می‌رسد اندازه ناچ کاهش یافته است.

میکروفون در حاشیه بالایی دستگاه‌های جدید به چشم می‌خورد. این طراحی جدید به کمپانی اجازه می‌دهد تا از ماژول دوربین سلفی باریک‌تری روی گوشی‌ها استفاده کند. گوشی‌های آیفون 13 پرو و پرو مکس، به سیستم دوربین چهارگانه در پنل پشتی مجهز هستند.

در صورت صحت اخبار جدید، تنها مدل پرو به سنسور LiDAR مجهز خواهد بود. البته قبلا گفته شده بود که هر دو مدل پرو از این حسگر استفاده می‌کنند.

افشای تغییرات جزئی در طراحی

بدون شک تغییرات قابل‌ملاحظه‌ای در ماژول دوربین اعمال شده است. اما به نظر نمی‌رسد طراحی بدنه چندان تغییر یابد. البته گوشی‌های 2021 شامل ویژگی‌های متعدد جدیدی می‌شوند.

سری آیفون 13 از قابلیت لرزش گیر Sensor-Shift برخوردار است. به علاوه بهبودها و اصلاحات متعددی به مدل پرو اضافه می‌شود.

ظاهرا برآمدگی دوربین در گوشی آیفون 13 پرو بزرگ‌تر از همتای سری 12 بوده و تقریبا هم‌اندازه برآمدگی دوربین آیفون 13 پرو مکس است. به بیان دیگر، از کیس آیفون 12 پرو نمی‌توانید برای گوشی جدید استفاده کنید!

طراحی گوشی‌های سری آیفون 13 در ماکت‌های ساختگی مشاهده شد

طراحی گوشی‌های سری آیفون 13 در ماکت‌های ساختگی مشاهده شد

اندازه دوربین در مدل‌های ساختگی بسیار متفاوت است، اما تغییرات دیگری مشاهده نمی‌شود. احتمالا چیدمان لنز دوربین‌ها در آیفون 13 و آیفون 13 مینی به طور قطری است. فلش و یک میکروفون به ترتیب در گوشه راست بالا و گوشه چپ پایین ماژول دوربین به چشم می‌خورند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه