سه میلیارد و 675 میلیون ریال خدمات به توانخواهان خمین پرداخت شد


سه میلیارد و 675 میلیون ریال خدمات به توانخواهان خمین پرداخت شد

خمین -ایرنا - رئیس بهزیستی خمین گفت: سه میلیارد و 675 میلیون ریال خدمات درمانی، تحصیلی و تغذیه‌ای سال گذشته به توانخواهان زیر پوشش بهزیستی این شهرستان پرداخت شد.

«جواد حمزه‌لو» روز شنبه در نشست با خبرنگاران خمین به مناسبت هفته بهزیستی، افزود: ۹۹۲ میلیارد ریال از این منابع مالی در زمینه سی بی آر، ۳۰ میلیون ریال برای ارایه خدمات به توانخواهان اختلالات بلع، ۴۱۴ میلیون ریال برای ایاب و ذهاب، ۱۵۰ میلیون ریال کمک هزینه تحصیلی، ۲۵۰ میلیون ریال خرید خدمت، ۱۶۰ میلیون ریال به‌منظور امور درمانی،۲۱۰ میلیون ریال برای خرید تجهیزات هنر درمانی، ۳۷۷ میلیون ریال با هدف واگذاری پرونده، ۳۰ میلیون ریال برای کاشت حلزون، ۳۴ میلیون ریال درمان متابولیک و هفت میلیون ریال بهبود تغذیه توانجویان خمین تخصیص شد.
وی بیان کرد: ۲ هزار و ۴۱۸ معلول در خمین زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند و یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از آنان مستمری دریافت می‌کنند.
رئیس بهزیستی خمین ادامه داد: سه مکان غیردولتی شامل مرکز شبانه روزی نگهداری دختران معلول ذهنی بالای ۱۴ سال، مرکز روزانه اوتیسم و توانبخشی روزانه در این شهرستان فعالیت دارند.
حمزه‌لو گفت: حق پرستاری در منزل به ۶۸ خانواده دارای فرزند معلول جسمی و ذهنی و ۳۵ معلول ضایع نخاعی در خمین پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: درمانگاه دندانپزشکی خیریه ویژه مددجویان بهزیستی خمین روزانه به پنج مددجوی این نهاد حمایتی در استان مرکزی خدمات رایگان ارایه می‌دهد.
رئیس بهزیستی خمین افزود: ۲ دندانپزشک در این مرکز مشغول به کار هستند و ظرفیت افزایش تا سه دندانپزشک را دارد.
حمزه لو با اشاره به راه اندازی چهار مرکز مثبت زندگی در خمین گفت: یک‌هزار و ۶۲۰ پرونده مددجوی مستمری بگیر به این مراکز واگذار شده است.
وی ادامه داد: مرکز روزانه سالمندان در یکی از مراکز خیریه خمین در دست ساخت است.
مسئول اورژانس اجتماعی خمین نیز گفت: پنج هزار نفر در این شهرستان پارسال از خدمات سه گانه اورژانس اجتماعی بهره‌مند شدند.
« سمیه ناصری زاده» افزود: در این مدت یک‌هزار و ۷۵۰ نفر از سه هزار خدمت سیار اورژانس اجتماعی خمین استفاده کردند و ۱۸۰ خدمت از سوی واحد مداخله در بحران و ۲ هزار و ۱۰۰ خدمت مشاوره به مراجعه کنندگان ارایه شد.
وی با اشاره به اینکه ۶ هزار پرونده در اورژانس اجتماعی خمین موجود است، بیان کرد: اختلالات خانوادگی و کودک‌آزاری بیشترین موضوع این پرونده‌ها است.
مسئول اورژانس اجتماعی خمین ادامه داد: به‌دلیل شرایط کرونا و بیکاری، کودک‌آزاری در این شهرستان رشد یافته و غفلت از کودک بیشترین نوع کودک‌آزاری است.
ناصری زاده با اشاره به تشکیل پرونده برای ۱۱۰ زن سرپرست خانوار در اورژانس اجتماعی خمین گفت: ۳۰ نفر از این زنان یارانه و کمک‌های موردی دریافت می‌کنند.
وی تاکید کرد: کودک خیابانی و تکدی‌گری بومی در خمین وجود ندارد.
کارشناس پیشگیری بهزیستی خمین نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۵۳۰ نفر پارسال از خدمات ۲ مرکز مشاوره این شهرستان بهره‌مند شدند، گفت: ۶۰ مددجوی بهزیستی نیز یارانه مشاوره دریافت کردند.
« داود اسدی» اظهار داشت: ۸۰۰ نفر از جوانان شهرستان پارسال از آموزش‌های مجازی پیش از ازدواج بهره‌مند شدند.
وی بیان کرد: چهار هزار و ۱۵۰ کودک خمینی پارسال زیر پوشش طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند.
کارشناس پیشگیری بهزیستی خمین ادامه داد: غربالگری شنوایی ۶۳۱ نوزاد و ۸۳ کودک سه تا پنج ساله پارسال در این شهرستان انجام شد.

اسدی اظهار داشت: ۳۴ نفر از معتادان بهبود یافته خمین پارسال ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال دریافت کردند.
کارشناس اشتغال بهزیستی خمین نیز گفت: ۷۰ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به ۱۵۰مددجوی این شهرستان در این مدت پرداخت شد.
« زهرا محبتی » افزود: بهزیستی خمین پارسال پنج میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال نیز حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی پرداخت کرد و کارفرمایانی که مددجویان را از بهزیستی به کار گیرند، ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: تسهیلات اشتغال بهزیستی از ۵۰ میلیون ریال تا ۵۰۰ میلیون ریال به مددجویان متقاضی پرداخت می‌شود.

خمین در جنوب استان مرکزی است و ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جام حذفی فوتبال/ آلومینیوم اراک و خلیج فارس ماهشهر