موانع اجرای بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران در مجلس بررسی می‌شود


موانع اجرای بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران در مجلس بررسی می‌شود

دبیر اول فراکسیون ایثارگران کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: هفته آینده بحث اطلاق ایثارگران، تسری قانون به وزارتخانه‌ها و ادارات و هم‌چنین لیست وزارت‌خانه‌های مستنکف از اجرای بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران در این فراکسیون بررسی می‌شود.

«علی‌اکبر بسطامی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دنبال تذکر بنده در صحن علنی مجلس راجع به دو موضوع مهم تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران که در برنامه ششم توسعه به آن اشاره شده بود و هم‌چنین در قانون بودجه ۱۴۰۰ بودجه آن تامین شده بود، سازمان برنامه بودجه و هم‌چنین سازمان امور اداری و استخدامی کشور و بنیاد شهید مکلف به ابلاغ بخشنامه به وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌ها هستند.

وی گفت: تمام دستگاه‌های دولتی و شبه‌دولتی، دستگاه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها مشمول اجرای این بخشنامه خواهند بود و هیچ سازمان دولتی و شبه دولتی حق استنکاف از آن را ندارد.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه بحث تبدیل وضعیت نیروهای فرزندان ایثارگران در بسیاری از وزارتخانه‌ها انجام نشده یا تفاسیر متفاوتی از این قانون صورت گرفته که مشکلاتی در مسیر اجرای بخشنامه ایجاد کرده است.

دبیر اول فراکسیون ایثارگران کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: در جلسه هفته آینده که با حضور نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان امور اداری و استخدامی و بخش ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح، اعضای کمیسیون اجتماعی و معاونت‌های نظارت و قوانین مجلس شورای اسلامی در محل کمیسیون اجتماعی برگزار خواهد شد، بحث اطلاق ایثارگران، تسری قانون به وزارتخانه‌ها و ادارات و هم‌چنین لیست وزارت‌خانه‌های مستنکف از اجرای بخشنامه که باعث رنجش خاطر فرزندان عزیز ایثارگر شده و نیز بررسی ابهامات موجود در بخشنامه به صورت ویژه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استفساریه بند(ج) ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه از دیگر موضوعاتی است که در نشست هفته آینده این کمیته مورد بررسی قرار خواهد گرفت، و روز شنبه آینده نیز نشستی در این رابطه با حضور مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی