طرح مانا مشارکت اجتماعی دانش آموزان میبد را افزایش می‌دهد


طرح مانا مشارکت اجتماعی دانش آموزان میبد را افزایش می‌دهد

یزد- ایرنا- کارشناس ارشد مشاوره و تسهیلگر محله محور میبد گفت: طرح مانا با ارایه آموزش‌های پرورش خلاقیت و مهارت‌آموزی موجب افزایش مشارکت و مسوولیت‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان و نوجوانان در جامعه می‌شود.

به گزارش ایرنا اعظم شاکر عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح یاد شده تعریف‌کننده مشارکت اجتماعی نوجوانان است و به اختصار «مانا» گفته می‌شود ، این طرح از سال ۹۸ تاکنون برای گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال اجرا شد و در میبد نیز امسال از طریق پایگاه سلامت اجتماعی اندیشه مطهر در حال اجراست.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح نوجوانان یاد می‌گیرند چگونه مشارکت و مسوولیت‌پذیری اجتماعی و تقسیم کار داشته باشند و مشکلات فردی خود و یا در سطح خانواده و جامعه را به صورت گروهی رفع کنند.

این تسهیلگر محله محور یادآور شد: آنها با مهارت‌آموزی اعتماد به نقس و قدرت بیان خود را افزایش می دهند و به دنبال آن می‌توانند در عرصه اجتماع به درستی مطالبه‌گری کنند و همچنین انتخاب شغل مناسب و پیشرفت در زندگی خود داشته‌باشند.

وی اظهار کرد: ۱۳ جلسه آموزشی برای ۱۵ نفر از دختران ثبت نام شده برنامه ریزی شد که یک جلسه صحبت با والدین و آشنا کردن خانواده ها با طرح اختصاص داشت و ۱۲ جلسه دیگر نیز برنامه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود و آنها با خلاقیت خود آنچه را آموختند انجام و ارایه می‌دهند.

همچنین مدیرعامل موسسه اندیشه مطهر میبد هم گفت : نوجوانان ۱۵ تا ۱۸ سال از طریق فراخوانی که داده شد در طرح ثبت نام کردند که به دنبال آن از ۱۳ تیر ماه اجرای طرح آغاز شد و ۱۳ جلسه هم باید برگزار شود.

افسر زارعی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در طرح آموزش می‌بینند تا به حل مشکلات محله پرداخته و مطالبه‌ گری کنند، ادامه داد: این طرح با نظارت اداره بهزیستی در حال اجراست و به غیر از موسسه اندیشه مطهر ، پایگاه سلامت اجتماعی سپیده مهر در محله بیده هم در حال شروع طرح است.

طرح مانا مشارکت اجتماعی دانش آموزان میبد را افزایش می‌دهد

همچنین سید محسن فلاح رییس اداره بهزیستی میبد، ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۰ به ایرنا گفته بود که طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) با هدف افزایش حضور دختران و پسران گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال جامعه هدف در مناطق شهری و روستایی این شهرستان به ویژه در حاشیه‌ سکونتگاه های شهری آغاز شد و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

۵۶ مرکز و ۲۰ موسسه پوشش دهنده ۹۵ درصد از فعالیت‌های اداره بهزیستی در میبد است.

مرکز شهرستان ۱۰۶ نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز