9 وسیله به دلیل غیراستاندارد بودن از شهربازی‌های قزوین پلمب شدند


9 وسیله به دلیل غیراستاندارد بودن از شهربازی‌های قزوین پلمب شدند

قزوین - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: 9 مورد از وسایل و تجهیزات بازی و سرگرمی موجود در شهربازی‌ها و مراکز تفریحی استان امسال به دلیل غیراستاندارد بودن در راستای حفظ ایمنی شهروندان پلمب و از فعالیت آنها جلوگیری شد.

سیروس صارمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این وسایل دارای نقص عملکرد بوده اند و تا زمان تعمیر و دریافت گواهی از شرکت های بازرسی و استاندارد شدن اجازه فعالیت نخواهند داشت.

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: ۱۶۱ مورد وسیله بازی در شهربازی های استان قزوین نیز بازرسی شده و در مرحله دریافت گواهی و مجوز بهره برداری هستند که البته زمان دریافت گواهی اجازه بهره برداری به آنها داده نمی شود.

وی یادآور شد: ۲۳ وسیله بازی نصب و مستقر در شهربازی ها و مراکز تفریحی استان قزوین نیز دارای مجوز هستند.

این مسوول گفت: چهار شهربازی در استان قزوین نیز از سوی کارشناسان اداره کل استاندارد بازرسی شده اند و عدم انطباق فنی ندارند و صدور پروانه بهره برداری برای وسایل و تجهیزات آنها در دست اقدام قرار دارد.

وی یادآور شد: براساس قانون بهره برداران و صاحبان وسایل بازی مستقر در شهر بازی ها مکلف به استانداردسازی و دریافت گواهی استاندارد برای وسایل خود هستند.

صارمی خاطرنشان کرد: استانداردسازی وسایل و تجهیزات بازی از حوادث احتمالی و بروز خسارات جانی جلوگیری می کند.

مدیرکل استاندارد استان قزوین یادآور شد: مسوولیت هرگونه حادثه ناشی از استفاده، راه‌اندازی و بهره‌برداری از وسایل و تجهیزات فاقد مجوز استاندارد در شهربازی ها متوجه بهره‌برداران و متولیان خواهد بود.

۲۷ شهربازی در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد هشت شهربازی جمع آوری شده و دیگر وجود ندارند و ۹ شهربازی نیز غیرفعال هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

434 دستگاه خودرو به علت اضافه تناژ در قزوین اعمال قانون شدند