استاندار قزوین: حمایت از بخش کشاورزی در اولویت قرار دارد


استاندار قزوین: حمایت از بخش کشاورزی در اولویت قرار دارد

قزوین -ایرنا- استاندار قزوین گفت: با توجه به شعار سال حمایت توسعه‌ای و تسهیلگری در بخش ‌کشاورزی این استان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی اعلایی روز چهارشنبه در بازدید از کشتارگاه سیمرغ زیاران به خبرنگاران، گفت: در سال جدید بخش کشاورزی استان را مورد توجه ویژه قرار می دهیم چون در پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب بخش مربوط به کشاورزی به استان ما بیشتر ارتباط دارد.


وی گفت: قزوین بیشترین ظرفیت را در بخش کشاورزی دارد و در سال جاری حمایت و توسعه از این بخش در اولویت برنامه های استان است واولین بازدید ما در سال جاری از واحدهای کشاورزی آغاز شد.
استاندار قزوین گفت: بیشترین ظرفیت خالی استان در حوزه دانش بنیان های کشاورزی است و بیشترین حمایت ما در حوزه تسهیلگری و توسعه ای این بخش خواهد بود.
وی افزود: موضوع کشاورزی و آب از اولویت اصلی استان است و حضور دانش بنیانها در این بخش در ارتقای بهره وری و مصرف بهینه آب و ارتقای شاخص های محیط زیستی موثر است.
اعلایی با اشاره به ظرفیت های این کشتارگاه ، افزود: این کشتارگاه در حمایت از تولید و مصرف کننده موثر است و محصول گوشت قرمز آن مورد توجه مسوولان به عنوان کالای اصلی قرار دارد.
وی تصریح کرد: وجود این کشتارگاه با این ظرفیت در استان نعمت بزرگی است که پاسخگوی نیاز سایر استانها می باشد و در تلاش هستیم با مرتبط کردن تولید با مصرف کننده و حذف واسطه ها قیمت گوشت را کاهش دهیم و برای توسعه کشتارگاه گام برداریم.
اعلایی گفت: در حال حاضر با برنامه ریزی صورت گرفته قیمت گوشت در استان متعادل شده و نسبت به تهران پایین تر است ولی با حذف برخی واسطه ها و استفاده از شرکت های دانش بنیان در این حوزه گام های بلندتری در این حوزه برداشته خواهد شد.


کشتارگاه سیمرغ زیاران در زمینی به مساحت ۲۴۲ هکتار شامل ساختمان کشتارگاه و کارخانه خوراک بهاربند مسقف در زمینه پرواربندی گوساله و بره پرواری ایجاد شده است.
با راه اندازی این واحد تولیدی دامی زمینه اشتغال برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۷۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در منطقه فراهم شده است.
این شرکت دارای زنجیره کامل در زمینه تولید پرورش دام های سبک و سنگین است.
در این مجموعه در حال حاضر سالانه ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۹۰ هزار راس دام سنگین پروار بندی می شود.
همچنین ظرفیت کشتارگاه این واحد تولیدی ۷۲۲ هزار راس گوسفند و ۸۸ هزار و ۳۰۰ راس گاو در سال است.
این شرکت با زنجیره تولید گوشت قرمز بزرگترین واحد پرواربندی در خاورمیانه است و با راه اندازی مجدد آن و فعال شدن ظرفیت کامل آن، قسمت قابل توجهی از گوشت قرمز کشور تامین می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...