هدف تحقیق و تفحص از سازمان سنجش، شفاف‌سازی عملکرد مدیران است


هدف تحقیق و تفحص از سازمان سنجش، شفاف‌سازی عملکرد مدیران است

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هدف از تحقیق و تفحص از سازمان سنجش و آموزش کشور را شفاف سازی عملکرد مدیران به ویژه دفتر آزمون سازی و روانسنجی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «احمد نادری» عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات از نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش و آموزش در سخنانی گفت: سازمان سنجش و آموزش کشور یکی از دستگاه‌هایی است که تاکنون هیچ گزارش شفافی از عملکرد خود به نهادهای نظارتی و مجلس شورای اسلامی ارائه نداده و ایرادات و ابهامات زیادی درباره آن مطرح بوده و روز به روز این ابهامات و سئوالات بیشتر می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: باتوجه به مدیریت طولانی مدت ابراهیم خدایی بر این سازمان و عدم پاسخگویی شفاف به نمایندگان مجلس، و اعتراضات فراوان پیرامون عملکرد ایشان، لازم است تحقیق و تفحص همه جانبه، زوایای پنهان مدیریت وی و تیم مستقر در آن سازمان برای مجلس و مردم شفاف سازی و تخلفات احتمالی آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: حوزه معاونت فنی و آماری که شامل دفتر فناوری اطلاعات، دفتر ارتباطات نوین، دفتر طرح و آمار، حوزه صدور مجوزهای آزمونهای زبان بین المللی و همه حوزه های مربوطه و حوزه معاونت امور آزمون‌ها، که مسئولیت ساخت آزمون، طراحی سؤال و برگزاری میدانی آزمون‌ها را برعهده دارد و بطور خاص دفتر آزمون سازی و روانسنجی از جمله محورهای تحقیق و تفحص است.

عضو هیات رئییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: حوزه معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع، که شامل امور مالی و اداری است و شرکت تعاونی خدمات آموزشی، که متعلق به کارکنان سازمان سنجش است در سالهای اخیر تبدیل به حیات خلوت مدیران سازمان شده است که باید مورد تحقیق و تفحص قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه این سازمان نزدیک به ۹ سال است که به رغم عدم شفافیت و گزارش‌های متعدد، تغییر مدیریتی نداشته است، گفت: بررسی اولیه نشان می‌دهد با اطلاعات افرادی که در آزمون شرکت می‌کنند در اختیار موسسات کنکور قرار می‌گیرد. آیا اطلاعات مردم محرمانه نیست؟ اینکه بیشتر پست‌ها در سازمان سنجش بر اساس شایسته سالاری نیست و اینکه رییس سازمان مدیریت یکی از بزرگترین موسسه غیر انتفاعی دارد که بیش از ۵ هزار دانشجو در آن مشغول هستند،موضوعی است که باید درباره آن تحقیق و تفحص شود.

ادامه دارد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)