نمایشگاه آثار هنری سماع قلم در آران و بیدگل گشایش یافت


نمایشگاه آثار هنری سماع قلم در آران و بیدگل گشایش یافت

کاشان - ایرنا - آیین گشایش نمایشگاه اثرهای هنری سماع قلم اثر سعید بوجار آرانی و اعطای گواهی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فاطمه حمامی نصرآبادی هنرمند توانیاب آران و بیدگلی سه‌شنبه شب با حضور جمعی از مسوولان و هنرمندان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه سماع قلم شامل ۱۱۰ اثر تجسمی بوجار آرانی در قالب طراحی و نقاشی با تکنیک های سیاه‌ قلم، مداد رنگی، رنگ و روغن است که از عید قربان تا عید غدیر (سی‌ام تیر تا هفتم مرداد) در مجموعه خانه کتاب (کافیشه) آران و بیدگل برای بازدید عموم برپا است.

سعید بوجار آرانی کارشناس مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و از هنرمندان برجسته نقاشی این منطقه است که تاکنون افزون بر ۱۱۰ اثر هنری از جمله تابلوی سیر و سلوک تا شهادت درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سبک جدید از سری طرح‌های سماع خط از خود بر جای گذاشته است.

در این آیین همچنین گواهی درجه چهار هنری صادره از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فاطمه حمامی نصرآبادی هنرمند توانیاب آران و بیدگلی اهدا شد.

منتخب شورای شهر آران و بیدگل در این آیین گفت: حمامی به یکی از هنرمندان نخبه و شاخص در عرصه جهانی و ملی تبدیل شده و کمتر فردی است که با آثار و نقاشی‌های زیبای این دختر هنرمند آشنایی نداشته باشد.

عباسعلی دهقانی افزود: این هنرمند توانیاب که متعلق به همه ایران است، با هنر خود ثابت کرد که وجود مشکلات مانع از شکوفا شدن استعدادش نیست و می‌توان با ذوق و هنر خود، جهانی شد.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته شاهد استقبال بی‌نظیر هنرمندان، ورزشکاران و بازیگران معروف کشور و جهان از اثرهای هنری حمامی بودیم، چنان که کریستین رونالدو فوتبالیست مشهور و چند بازیگر معروف ایران و جهان، پیام‌هایی برای این هنرمند ارسال کردند.

نمایشگاه آثار هنری سماع قلم در آران و بیدگل گشایش یافت

به گفته وی، حمایت از هنر و هنرمندان از ضرورت‌های یک شهر پویا و با نشاط است، چرا که می‌تواند موجب رشد و شکوفایی هر چه بیشتر در یک شهر شود.

فاطمه حمامی نصرآبادی متولد ۱۲ بهمن ۱۳۶۷، اهل سفیدشهر از توابع شهرستان آران و بیدگل است که از بدو تولد رنج توانخواهی را به دوش کشیده و با قرار گرفتن در مراحل بالاتر رشد به همراه خواهر دوقلو و مادر خود توانسته است دوره ابتدایی را پشت سر بگذارد.

فاطمه پس از آن بتدریج نقاشی را آغاز کرد تا اینکه آثارش از چهره بازیکنان فوتبال ایرانی و خارجی که در فضای مجازی انتشار یافت، مورد توجه رسانه‌ها هم قرار گرفت.

وی گرچه توانخواه ۸۰ درصدی جسمی حرکتی محسوب می‌شود، اما تا جای ممکن، کارهای روزانه خود را به کمک پاهای نحیفش انجام می‌دهد و با لغزش مدادهای رنگی بر روی کاغذ با کمک انگشتان پا، علاقه‌ها، آرزوها و گاه دلتنگی‌هایش را نقش می‌زند.

این دختر هنرمند توانیاب، پیشتر چند نمایشگاه در آران و بیدگل، کاشان و اصفهان برگزار دایر کرده است.

زیبایی‌های طبیعت، مصیبت و حماسه محرم و عاشورا، تصویر بزرگان شهر و کشور و برخی چهره‌های سرشناس دنیای فوتبال از تراوش‌های ذهن نوآور و توانمند فاطمه حمامی با کمک پاهایش در قاب تصویر است.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر، در ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عملیات اجرایی کارخانه کاشی و سرامیک در شهرستان فریدن آغاز شد