روح خشک و بی‌لطافت، هیچ گاه در امر تربیت موفق نمی‌شود


 روح خشک و بی‌لطافت، هیچ گاه در امر تربیت موفق نمی‌شود

اگر می‌خواهیم در امر تبلیغ دین، مخاطبان به سوی ما جذب شوند، ابتدا به خودمان بپردازیم! روح خشک و سنگین و بی‌لطافت، هیچ گاه در امر تربیت موفق نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، بسیاری از آیات قرآن اگرچه مستقیما به مهدویت و سبک زندگی منتظرانه اشاره ندارند اما آموزه های آنها می تواند راهگشای منتظران در ظلمات غیبت امام زمان(عج) باشد از این رو در سلسله مطالبی به قلم حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری»، معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) این آموزه ها مرور می شود.

«فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ ۖ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ ۖ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلِینَ؛ ای پیامبر پس به مهر و رحمتی از سوی خدا با آنان نرم خوی شدی، و اگر درشت خوی و سخت دل بودی از پیرامونت پراکنده می‌شدند؛ بنابراین از آنان گذشت کن، و برای آنان آمرزش بخواه، و در کارها با آنان مشورت کن، و چون تصمیم گرفتی بر خدا توکل کن؛ زیرا خدا توکل کنندگان را دوست دارد.»

اگر می خواهیم در امر تبلیغ دین، مخاطبان به سوی ما جذب شوند، ابتدا به خودمان بپردازیم! روح خشک و سنگین و بی لطافت، هیچ گاه در امر تربیت موفق نمی شود. مهربانی، دلسوزی و رقت قلب را در خود بپروریم تا مردم بی آن که ما متوجه شویم، در اطراف ما جمع گردند.

«یَا بُنَیَّ أَقِمِ الصَّلَاةَ وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَانْهَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَاصْبِرْ عَلَىٰ مَآ أَصَابَکَ ۖ إِنَّ ذَٰلِکَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ؛ پسرکم! نماز را برپا دار و مردم را به کار پسندیده وادار و از کار زشت بازدار و بر آنچه از مشکلات و سختی‌هابه تو می‌رسد شکیبایی کن، که اینها از اموری است که ملازمت بر آن از واجبات است

نسبت به انسان های اطرافمان نیز، احساس مسئولیت کنیم و آنها را از کارهای بد بازداریم و به کارهای خوب تشویق کنیم. این لازمه استحکام یک پیکر است.

بنی آدم اعضای یک پیکرند/ که در آفرینش زیک گوهرند

چوعضوی بدرد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)