غدیر تضمین آینده اسلام و تشیع توسط پیامبر(ص) است


غدیر تضمین آینده اسلام و تشیع توسط پیامبر(ص) است

امام جمعه بخش مرکزی یزد به اهمیت برگزاری نماز جمعه اشاره کرد و در آستانه عید غدیر گفت: غدیر تصمین آینده اسلام با تشیع توسط پیامبر است و واجب است که حقیقت این عید را به مردم برسانیم.

آیت الله «سیدکاظم مدرسی» در خطبه‌های نماز جمعه این بخش که امروز در روستای محمد آباد یزد برگزار شد، با اشاره به سالروز تشکیل اولین نماز جمعه، اظهار کرد: این تنها نمازی است که نامش در قرآن آمده است و در عین حال مسئولیت‌های سنگینی بر دوش امت اسلامی در زمان حاضر قرار داده شده که پیامبر(ص) نیز نسبت به آن سفارش‌های اکیدی داشتند.

وی با بیان این که باید در برگزاری و شرکت در نماز جمعه جدیت داشته باشیم، گفت: باید در نماز جمعه شرکت کنیم، برکت در این نماز است و اگر بخواهیم حج ما قبول شود با نماز جمعه قبول می‌شود.

مدرسی با اشاره به این که حادثه امروز خوزستان، حادثه دردناکی است، تصریح کرد: باید مشکلات مربوط به این حوزه جبران شود.

وی با بیان اینکه مسئولان امر در روزهای پایانی به دغدغه مردم و جوانان توجه داشته باشند، تصریح کرد: این روزها ایامی است که در سال قبل، دولتمردان تسهیلاتی را برای ازدواج به عنوان یکی از مشکلات و دغدغه‌های جوانان در نظر گرفته بودند و مسئله ساخت مسکن یکی از این دغدغه‌ها بوده است.

این مسئول با تاکید بر این که امکانات ساخت مسکن در اولین عرصه عبارت است از تامین زمین، گفت: جوانان به سختی می‌توانند دسترسی به زمین داشته باشند و لازم است مسئولان در روزهای پایانی دولت فکری به حال جوانان داشته باشند و تامین مسکن و زمین آنها را مورد توجه قرار دهند.

مدرسی با اشاره به اینکه در آستانه عید غدیر قرار داریم، گفت: غدیر تصمین آینده اسلام و تشیع توسط پیامبر(ص) است و واجب است که حقیقت این عید را به مردم برسانیم.

وی به روایات متعدد این حوزه اشاره کرد و گفت: حقیقت این جریان را باید به فرزندان خود آموزش دهیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان این که جریان غدیر، قرآنی کلامی و تفسیری است، گفت: این جریان تاریخی و تفسیری، ساده و روشن است که حقانیت امیرالمؤمنین(ع) را برایمان روشن می‌کند.

وی در مورد استدلال‌های مربوط به این عید نیز تصریح کرد: براساس منابع تاریخی چندین استدلال وجود دارد، یکی از آنها این است که پیامبر هرگاه از مدینه خارج می‌شدند حتی برای چند روز هم فردی را معرفی می‌کردند، پس آیا برای سفر ابدی خود نباید جانشینی تعیین کنند؟

وی افزود: وصیت در اسلام یک امر بعضاً واجب است پس آیا برای وصیت پیامبر(ص) بر امت نباید پذیرفته شده باشد؟

وی با بیان این که پیامبر همه چیز را برایمان بیان کردند، گفت: با این حساب، آیا پیامبر(ص) نباید اقدامات مربوط به تداوم‌ بخشی اسلام را تعیین کرده باشد؟

مدرسی در پایان تصریح کرد: استدلال ساده‌ای است که پیامبر برای جنگهایی که می‌رفته فرمانده تعیین می‌کرده است، پس آیا ممکن است پیامبر در جنگ‌های بعد که جنگهای فکری و نرم هم بوده فرمانده‌ای تعیین نکرده باشد؟

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره «مژگان زن رضا پروانه» سریال پوست شیر بعد 2 سال / چجوری این همه تغییر کرد ؟! ...