افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند


افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند

با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی و مسئولان شهرستان،مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (TMS) با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای در مرکز مهارتی و آموزشی سما دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند گشایش یافت.

رضا اختیار وکالتی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در مراسم افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته ملی مهارت، گفت: یکی از مشکلات عمده جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاهی این است که نمی توانند شغلی مناسب با رشته تحصیلی خود را بیابند و این امر موجب نرخ فزاینده بیکاری دانش آموختگان دانشگاه‌ها می گردد.

وی افزود: نداشتن مهارت‌های مورد نیاز بازار کار موجب عدم موفقیت بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه در ورود به بازار کار پس از فراغت از تحصیل است.

وی اظهار کرد: در این مرکز، دوره‌های مهارتی مورد نیاز دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال با نظارت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار خواهد شد و دانشجویان می‌توانند با استفاده از این دوره‌ها، سطح مهارت و توانمندی خود را ارتقا داده و گواهینامه مهارتی از طرف دانشگاه و سازمان فنی و حرفه‌ای کسب کنند.

«محمدحسین صادقی»، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند افزود: دانشجویان شهرستان مرند در این مرکز می‌توانند از تجربیات و مشاوره‌های استادان مجرب بهره گرفته و آینده شغلی خود را تضمین کنند و شغلی با علاقه خود به دست آوردند. دستیابی به شغل از طریق مهارت و شعار هر دانشجو یک مهارت باید راهبردی باشد و در کنار آن به سرمایه انسانی و قشر جوان به‌ویژه دانشجویان تحصیل‌کرده توجه ویژه‌ای شود.

وی گفت: تفاهم‌نامه‌ استانی با هدف توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی شهرستان مرند در راستای برآورده کردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای، فراهم‌سازی بسترهای اشتغال مولد دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی و برای استفاده از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری در راستای انجام اهداف و مأموریت‌های سازمانی به مدت سه سال منعقد شده است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی؛ مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند با حضور امام جمعه محترم شهرستان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند، فرماندار و جمعی از مسئولین این شهرستان افتتاح شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان