75 کیلومتر از جاده‌های خراسان جنوبی روکش آسفالت شد


75 کیلومتر از جاده‌های خراسان جنوبی روکش آسفالت شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: 75 کیلومتر از جاده‌های استان از ابتدای امسال تاکنون با اعتبار بیش از 300 میلیارد ریال لکه‌گیری و روکش آسفالت شد.

اسدالله جلال‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان ۱۵ کیلومتر مربوط به لکه‌گیری و روکش راه‌های خسارت دیده ناشی از سیل سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به فصل کاری عملیات روکش محورهای مورد نظر استان با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: استان از پنج هزار و ۹۰۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی و پنج هزار و ۸۸۸ کیلومتر راه روستایی آسفالته برخوردار است که در سال‌های گذشته و نسبت به تامین اعتبارات و تخصیص عملیات اجرایی قسمتی از آن انجام پذیرفته است.

وی افزود: تا پایان سال جاری لکه‌گیری و انواع روکش‌های حفاظتی سرد و گرم بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه در خراسان جنوبی با اعتباری بالغ بر۸۰۰ میلیارد ریال در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارد.

جلال‌زاده گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در محورهای اصلی و شریانی بیرجند- قاین، بیرجند - سربیشه، سربیشه - نهبندان، دیهوک - فردوس، طبس - بشرویه لکه‌گیری و روکش جاده‌ها صورت گرفته و تا پایان سال نیز لکه‌گیری و روکش محورهای سطح استان با اولویت درجه‌بندی سطح روسازی آسیب‌دیده و ایمنی کاربران جاده‌ای از آن انجام می‌شود.

وی یادآور شد: طبق مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته و برنامه‌ریزی تدوین شده بسته به نوع خرابی و نیاز محورها انواع روکش‌های حفاظتی شامل روکش آسفالت گرم و سرد - اسلاری سیل - ماسه آسفالت - چیپ سیل - فوگ سیل طبق اعتبارات ابلاغی در دست اقدام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)