بهره‌برداری از پنج پروژه دانشگاه شهید چمران با حضور معاون وزیرعلوم


بهره‌برداری از پنج پروژه دانشگاه شهید چمران با حضور معاون وزیرعلوم

اهواز - ایرنا - پنج پروژه عمرانی دانشگاه شهید چمران اهواز روز یکشنبه با حضور دکتر محمد تقی نظر پور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از اعضای هیات علمی این دانشگاه بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا گام نخست ساختمان دانشکده‌ مهندسی آب و محیط زیست با زیربنای سه هزار و ۹۰۰ متر مربع، ۱۳ کلاس و اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال و گلخانه و مزرعه‌ تحقیقاتی این دانشکده‌ با زیربنای ۲۰ هزار و ۲۷۰ متر مربع و اعتبار پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

طرح توسعه‌ ساختمان دانشکده‌ علوم تربیتی و روان‌شناسی با زیربنای سه هزار و ۳۰۰ متر مربع و با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال بهره برداری شد. همچنین مجتمع آزمایشگاه دانشکده‌ کشاورزی با زیربنای ۲ هزار و ۲۶۶ مترمربع و اعتبار ۵۱ میلیارد ریال نیز فعالیت خود را آغاز کرد.

تکمیل و ‌تجهیز تالار فردوسی دانشکده‌ ادبیات و علوم انسانی با زیربنای ۵۵۰ متر مربع و اعتبار ۱۵ میلیارد ریال نیز به انجام رسید.

دانشگاه شهید چمران اهواز هم اکنون دارای ۱۳ دانشکده با ۵۳ گروه آموزشی شامل ۲۲ گروه علوم انسانی، هفت گروه علوم پایه، هفت گروه فنی و مهندسی، ۱۳گروه علوم کشاورزی و دامپزشکی و ۲گروه هنر است.

این گروه‌­ها شامل سه رشته در مقطع کاردانی، ۵۶ رشته در مقطع کارشناسی، ۱۰۷ رشته در مقطع کارشناسی ارشد، ۵۹ رشته در مقطع دکتری تخصصی و یک رشته در مقطع دکتری حرفه­‌ای هستند.

بیش از ۵۰۰ نفر عضو هیات علمی در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند که حدود ۸۰ درصد از آنها دارای رتبه استادیاری و بالاتر است؛ هم­چنین بیش از ۱۶ هزار دانشجو از مقطع کاردانی تا دکتری تخصصی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که چهار هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی و بیش از ۴۰۰ نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی نیز در این واحد مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتاب تعلیم انشا - سال 1329