38 میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان فنی و حرفه‌ای مراوه‌تپه پیش‌بینی شد


38 میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان فنی و حرفه‌ای مراوه‌تپه پیش‌بینی شد

گنبدکاووس - ایرنا - سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مراوه‌تپه واقع در منتهی الیه شرق استان گلستان گفت که 38 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای تکمیل عملیات ساخت مرکز جدید فنی و حرفه‌ای این شهرستان مرزی پیش بینی شد که در صورت تخصیص تا پایان امسال‌ به بهره‌برداری می‌رسد.

مصطفی بیصوت روز یکشنبه به مناسبت هفته ملی کارآفرینی و مهارت (۳۱ تیر تا ۶ مرداد) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شد که عملیات ساخت مرکز جدید آموزش فنی و حرفه‌ای مراوه‌تپه در زمینی به مساحت هشت هزار و ۴۰۰ مترمربع شامل بخش اداری، کارگاهی و خوابگاه شبانه‌روزی از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است.

وی افزود: تا کنون با صرف ۴۶ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال اعتبار عملیات ساخت بخش اداری، آموزشی و کارگاهی آن ۸۵ درصد و خوابگاه و سلف سرویس آن نیز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گفته بیصوت، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مراوه‌تپه که در سال ۱۳۹۲ از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کلاله جدا و به صورت مستقل مصوب شد، توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و هدایت و فراگیر کردن هرچه بیشتر آموزش‌های مهارتی در سطوح مختلف را در دستورکار قرار داد.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مراوه‌تپه اضافه کرد: در چهار ماه امسال ۸۳ زن و ۲۹۳ مرد با شرکت در ۴۷ دوره آموزشی این مرکز، مهارت‌های مختلف را فرا گرفتند که ۲۰۸ نفر از آنان موفق به دریافت گواهینامه و بقیه نیز در مرحله آزمون قرار دارند.

وی افزود: این دوره‌ها برای گروه‌های هدف متقاضی مهارت آموزی، دانش آموزان، زنان خانه‌دار، روستاییان و عشایر، ساکنان مناطق مرزی و محروم و سربازان وظیفه برنامه ریزی و اجرا شده است.

بیصوت بابیان اینکه آموزش‌های مهارتی در مراکز فنی و حرفه‌ای با هدف ایجاد فرصت شعلی بر مبنای توانمند سازی افراد برگزار می‌شود، گفت که امسال ۱۴ نفر از افراد دریافت کننده گواهینامه دوره آموزشی از مرکز فنی و حرفه‌ای مراوه‌تپه بدون دریافت تسهیلات برای خود فرصت شغلی ایجاد کردند.

به گفته وی، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مراوه‌تپه دارای سه آموزشگاه آزاد فعال در سطح شهرستان است که در رشته‌های کامپیوتر، صنایع دستی، آرایشگری و قالی‌بافی به متقاضیان آموزش می‌دهند.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند.

مراوه‌تپه با گستره سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربع از طرف شمال به کشور ترکمنستان، از سمت شرق به خراسان شمالی، از قسمت غرب به بخش داشلی برون گنبدکاووس و از سمت جنوب به شهرستان کلاله (پارک ملی گلستان) منتهی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟