طرح هادی در 36 روستای اشنویه اجرا شد


طرح هادی در 36 روستای اشنویه اجرا شد

مهاباد- ایرنا- رییس بنیاد مسکن اشنویه گفت: طرح هادی تاکنون در 36 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان اجرا شده است.

منصور حیدری کهلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۱ درصد از خانوارهای ساکن در مناطق روستایی بالای ۲۰ خانوار این شهرستان در حال حاضر از مزایای طرح هادی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: سال گذشته طرح هادی در ۲ روستای "شیخ عثمان" و "کوروش آباد" اجرا و برای اجرای آن چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

رییس بنیاد مسکن اشنویه بیان کرد: امسال بازنگری نقشه طرح هادی و احداث معابر داخل روستاها و اجرای این طرح در روستای "بیمضرته" مورد تاکید است که برای اجرای آن نیز ۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل بند، آماده سازی اراضی پیش بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام می شود.

حیدری گفت: اصلاح و بازگشایی معابر، جدول گذاری، آسفالت و سنگ فرش معابر، ساماندهی فضای سبز و ایجاد محل بازی کودکان از دیگر اهداف اجرای طرح هادی است.

وی اضافه کرد: طرح هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می شود.

وی افزود: وام ساخت مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله امسال افزایش یافته است و از ابتدای سال تاکنون ۱۰۰ پرونده به بانک‌های عامل جهت دریافت وام در این شهرستان معرفی شده‌اند.

رییس بنیاد مسکن اشنویه در خصوص ارزیابی خسارت زلزله اخیر در این شهرستان نیز گفت:پس از تشکیل اکیپ‌ها و بازدید میدانی در معیت فرماندار شهرستان خوشبختانه خسارت مالی در روستاهای مورد نظر بسیار جزیی بود و مورد خاصی ارایه نشد.

طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد؛ تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در این طرح ها به شمار می رود.

اشنویه با ۷۴ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و دارای ۷۴ روستا در ۲ بخش مرکزی و نالوس است؛ ۷۱ روستا بالای ۲۰ خانوار است که نقشه طرح هادی برای تمامی این روستاها تهیه شده‌ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز