یک روستای قوچان شهر شد


یک روستای قوچان شهر شد

مشهد- ایرنا - نماینده شهرستان‌های قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: با موافقت هیات دولت، روستای مزرج از توابع بخش مرکزی قوچان به شهر ارتقا یافت.

علی آذری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این ارتقای سه روستای آلماجق، شهرکهنه و مزرج قوچان به دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور پیشنهاد شده بود که ۲ روستای نخست در ماه‌های گذشته به شهر تبدیل شده بودند و بر اساس مصوبه امروز دولت، روستای مزرج نیز شهر شد.

وی تصریح کرد: با مصوبه جدید دولت، اکنون شهرستان قوچان دارای پنج شهر شامل قوچان، باجگیران، آلماجق، شهرکهنه و مزرج است.

نماینده قوچان و فاروج در مجلس تأکید کرد: ارتقای روستای مزرج به شهر می‌تواند در توسعه این منطقه مؤثر بوده و نقش بسزایی در محرومیت‌زدایی از این خطه داشته باشد.

آذری بابیان اینکه ارتقای روستای مزرج طی هفته آینده ابلاغ خواهد شد و تابلو شهر بر آن نصب خواهند شد، گفت: تعهدات لازم برای تأسیس شهرداری از شورای این شهر گرفته خواهد شد و پیگیر تأمین ساختمان، خودروهای مناسب و سرانه فردی و خودروی پسماند و ... برای این شهر نیز خواهیم بود.

وی اضافه کرد: برای شهرکهنه نیز مجوز جذب اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی از وزارت کشور گرفته‌ شده است که پیگیر جذب این اعتبار برای شهرهای آلماجق و مزرج نیز هستیم.

نماینده قوچان و فاروج در مجلس با یادآوری این موضوع که هر ۳ شهر جدید باید نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند، افزود: یکی از ملاک‌های انتخاب شهردار در این سه شهر با توجه به اینکه جمعیتی زیر ۱۰ هزار نفر دارند داشتن مدرک کارشناسی مرتبط و سابقه اجرایی سه ساله در مدیریت پایه یا پنج ساله در کارشناسی شهرداری خواهد بود.

آذری تأکید کرد: با توجه به سیاست زدگی شهرستان قوچان، اعضای شوراها باید دقت ویژه داشته باشند که سیاسی بازی را کنار بگذارند و اگر بخواهند افراد غیرتوانمند را برای پست شهرداری این شهرها انتخاب نمایند، که به ضعف قبلی شهرستان تداوم ببخشد، با این موضوع برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه اضافه شدن ۲ بخش آبکوه و قوچان عتیق به شهرستان از سال ۹۰ آغاز شده بود، اما متأسفانه پیگیری خاصی از راه درست صورت نگرفته بود، بیان کرد: پیگیری ارتقای روستاهای آلماجق ، شهرکهنه و مزرج به شهر از سال گذشته آغاز شد و امسال به ثمر نشست.

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان دارای ۴ بخش مرکزی، آبکوه، قوچان عتیق و بخش مرزی باجگیران است.

این شهرستان که در گذشته تنها ۲ شهر قوچان و باجگیران را داشت بر اساس مصوبات جدید تقسیمات کشوری ۳ شهر آلماجق، شهرکهنه و مزرج را نیز در خود دارد.

قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل