همتایی مانند قرآن کریم وجود ندارد و هر خیری با کلید قرآن کریم باز می شود


همتایی مانند قرآن کریم وجود ندارد و هر خیری با کلید قرآن کریم باز می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: : یکی از ویژگی های مهم امام علی علیه السلام این بود که پس از پیامبر (ص) با جسم و روح خود ممزوج در قرآن کریم بودند. بی شک همتایی مانند قرآن کریم وجود ندارد و هر خیری با کلید قرآن کریم باز می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سید عباس صالحی»،‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست و ششمین آیین تکریم و تجلیل از خادمان قرآن گفت: تقارن مراسم بیست و ششمین دوره تجلیل از خادمان قرآن کریم با ایام دهه ولایت و ولادت امام هادی علیه السلام، عید غدیر را به فال نیک گرفته و در این مجال از معارف ایشان پیرامون قرآن کریم سخن می گوییم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از ویژگی های مهم امام علی علیه السلام این بود که پس از پیامبر (ص) با جسم و روح خود ممزوج در قرآن کریم بودند. حضرت علی علیه السلام از زمان بعثت تا روز فراق نبی اکرم در کنار ایشان بودند.


صالحی ادامه داد: بر همین اساس وقتی امام علی علیه السلام به ساحت کارکرد و تفسیر قرآن کریم وارد می شوند جلوه خاصی از کتاب الهی نمایان می کنند. بی شک همتایی مانند قرآن کریم وجود ندارد و هر خیری با کلید قرآن کریم باز خواهد شد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: در جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته در حوزه های مختلف انس با قرآن، تلاوت، حفظ، ترجمه، تفسیر، پژوهش،‌ مسابقات توفیقات خوبی حاصل شده که تنها در این دوره از مراسم تجلیل از خادمان 250 نفر در رشته های مختلف معرفی شدند.


وی خاطر نشان کرد: معرفی افراد متعدد در رشته های مختلف قرآنی نشان از شناسنامه دار بودن این فعالیت ها دارد. در این مراسم کتاب خاطرات حضرت آیت الله امام جمارانی معرفی شد که جا دارد از شخصیت و جایگاه ایشان تقدیر شود.

صالحی گفت: امام جمارانی از بیوت صالحه هستند که شخصیت اخلاقی ایشان در صداقت و انصاف نمایان است همچنین همراهی و شاگردی امام خمینی (ره) از دیگر ویژگی های ایشان است.

ادامه دارد .....

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل