از حفظ استقلال مساجد تا رونق تولید؛ مطالبه مسجدی‌ها از دولت سیزدهم


از  حفظ استقلال مساجد تا رونق تولید؛ مطالبه مسجدی‌ها از  دولت سیزدهم

تلاش برای کاهش آسیب‌های‌اجتماعی، حفظ استقلال مساجد، اهتمام به مسجدمحوری در محلات، رونق تولید و تحقق شعارهای انتخاباتی از جمله مطالبات اهالی مسجد از رئیس جمهوری منتخب است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،با برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری،اهالی مسجد همانند دیگر مردم و اقشار جامعه از رئیس جمهوری آینده مطالبات و خواسته هایی دارند، در همین راستا در سلسله گفت و گوهایی از ائمه جماعات مساجد مطالبات و خواسته های آنها را از رئیس دولت سیزدهم جویا شدیم که در ادامه نظرات تعداد دیگری از امامان جماعت مساجد را در این زمینه می خوانید:

تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی

حجت الاسلام«عظیم شادلو»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان مهم ترین مطالبه از رئیس جمهور منتخب را اهتمام به بحث اقتصاد کشور دانست و گفت:مشکلاتی که مردم در بحث تورم و گرانی با آن روبرو هستند، موجب شده است که در معیشت زندگیشان دچارسختی هایی شوند، بنابراین مبارزه با گرانی و ایجاد اشتغال و کارآفرینی باید در اولویت برنامه های دولت آینده قرار گیرد.

امام جماعت مسجد امام خمینی(ره) شهرک اکباتان افزود: موضوع آسیب ها و معضلات اجتماعی و بی حجابی در بسیاری از مواقع موجب نارضایتی مردم شده است، به همین جهت باید برای ریشه کن کردن بی بند و باری های موجود در جامعه و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن برنامه ریزی انجام شود.

وی تعامل با دیگر کشورها همراه با حفظ عزت و اقتدار کشور، تلاش برای توسعه و ترویج ارزشهای اسلامی و مبانی انقلاب را از دیگر مواردی نام برد که لازم است در دولت آینده نسبت به آن تلاش صورت گیرد.

حجت الاسلام شادلو با اشاره به تاکیدات امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه«مساجد،سنگراست،سنگرها را حفظ کنید»،گفت: تقویت فعالیت های فرهنگی مساجد و حفظ استقلال مساجد از دیگر برنامه هایی است که باید مورد توجه قرارگیرد.زیرا که مبدا شکل گیری انقلاب اسلامی از مساجد بوده و باید استقلال خانه های خدا حفظ شود.

حفظ استقلال مساجد

حجت الاسلام «شایگان»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان برلزوم تقویت مساجد در دولت آینده تاکید کرد و افزود: متاسفانه برخی موازی کاری ها موجب کمرنگ شدن حضورمردم در مساجد شده است،بنابراین ضرورت دارد که برای تقویت برنامه های فرهنگی مردم برنامه ریزی انجام شود.

امام جماعت مسجد جوادالائمه(ع) واقع در خیابان سی متری جی با بیان اینکه امام خمینی(ره) همواره تاکید داشتند استقلال مساجد و حوزه های علمیه باید حفظ شود، بیان کرد: اداره مساجد باید مردمی باشد و زمینه حضور همه اقشارجامعه باید در مساجد فراهم شود.

وی رسیدگی به موضوعات اقتصادی،فرهنگی، اشتغال و مسائل اجتماعی را از دیگر محورهای مورد توجه ای دانست که باید در دولت آینده برای بهبود آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

اهتمام به مسجد محوری در محلات

حجت الاسلام «اسماعیل پهلوان»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان تحقق عدالت اجتماعی، رفع فقر و مشکلات اقتصادی مردم را از جمله مطالبات اهالی مسجد از رئیس جمهوری منتخب دانست.

امام جماعت مسجد جامع امام سجاد(ع) واقع در خیابان آذربایجان تقاطع خیابان فخر رازی با تاکید بر جایگاه مساجد در اسلام گفت: مساجد، در دولت آینده باید پایگاه واقعی نظام اسلامی شوند و مرکزی برای حل مشکلات مردم باشند.

وی گفت: فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در محلات باید با محوریت مساجد اجرا شود و دولت نیز در این زمینه از مساجد حمایت کند.

رونق تولید و تحقق شعارهای انتخاباتی

حجت الاسلام «مهدی نادعلی زاده» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با تاکید بر تحقق شعارها و وعده های انتخاباتی رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: مطالبه اهالی مسجد از رئیس دولت سیزدهم این است که ساده زیستی و پرهیز از تجملات را سرلوحه کارش قرار دهد.

امام جماعت مسجد امام حسن عسگری(ع) واقع درصادقیه بلوار فردوس بیان کرد: رونق تولید و توجه به روستاها و حاشیه شهرها و تلاش برای آبادانی آنها از دیگر مواردی است که ضرورت دارد که دولت آینده نسبت به آن برنامه ریزی داشته باشد، زیرا که با رونق تولید است که ثروت در کشور خلق و وضعیت معیشتی و زندگی مردم بهبود می یابد و فقر و بیکاری ریشه کن می شود.

حجت الاسلام نادعلی زاده همچنین حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه را از دیگر مواردی دانست که باید گام های مهم و اثرگذاری نسبت به آنها برداشته شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز