مدیرعامل لامبورگینی «استفان وینکلمن» در مصاحبهای با اتوکار، برنامههای این برند ایتالیایی برای آیندهٔ نزدیک را اعلام کرده است. این برنامهها با معرفی یک مدل جدید در اواخر امسال آغاز خواهد شد. این خودرو یک سوپراسپرت V12 تنفس طبیعی هیبریدی خواهد بود که هرچند مشخصات آن فعلاً معلوم نیست ولی به گفتهٔ وینکلمن، از همان تکنولوژی ابر خازن مدل تولید محدود سیان استفاده خواهد کرد. وی در همین مصاحبه گفته است که لامبورگینی سال آینده دو مدل جدید بر اساس اوروس و اوراکان را هم معرفی خواهد کرد.
فعلاً در مورد این دو محصول هم هیچگونه اطلاعاتی منتشر نشده و نمیدانیم که مدل جدید اوراکان یک STO اسپایدر خواهد بود یا لامبورگینی ساخت نسخهٔ دیگری از این خودرو را در نظر دارد. بااینحال، میدانیم که به این زودیها نباید منتظر معرفی جانشین اوراکان باشیم زیرا این خودرو در سال ۲۰۲۴ پدیدار خواهد شد. کراساوور اوروس اما سال آینده بهروزرسانی میاندورهای خود را تجربه خواهد کرد که این احتمالاً با کمی افزایش قدرت و معرفی یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی همراه خواهد بود.
وینکلمن در این مصاحبه در مورد پرچمدار لامبورگینی یعنی اونتادور هم حرفهایی زده است. به گفتهٔ وی، جانشین این ماشین در سال ۲۰۲۳ با قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی معرفی خواهد شد. در این سوپرکار جدید از ابر خازن استفاده نخواهد شد زیرا به گفتهٔ وینکلمن، این سیستم یک پُل تکنولوژی بوده و بهاندازهٔ کافی سبز نیست که بتواند مقررات سختگیرانهٔ آلایندگی را رعایت کند. به همین دلیل، لامبورگینی در جانشین اونتادور در کنار یک پیشرانهٔ V12 کاملاً جدید، از سیستم پلاگینهیبریدی استفاده خواهد کرد.
در مورد جانشین اوراکان اما به گفتهٔ وینکلمن، هنوز برای اظهارنظر در مورد حفظ پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 یا تغییر آن زود است. به همین دلیل، وی احتمالاً استفاده از پیشرانهٔ V6 هیبریدی در این خودرو را رد نکرده و گفته است که لامبورگینی قبل از اتخاذ تصمیم در این رابطه، انواع پیشرانهها را بررسی خواهد کرد. وینکلمن در مورد محصول چهارم لامبورگینی هم گفته است که این یک شاسیبلند نخواهد بود. به گفتهٔ وی، این خودرو یک ۲+۲ برای رانندگیهای روزانه خواهد بود؛ بنابراین، محصول چهارم لامبورگینی احتمالاً یک گرند تورر گرانقیمت است که میتواند نسخهٔ مدرن اسپادا باشد. این خودرو با قوای محرکهٔ تمام الکتریکی پس از سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد.