هفتم مرداد و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها


هفتم مرداد و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

استان ها - ایرنا - امروز همزمان با عید غدیرخم، طرح واکسیناسیون 2 قشر از هموطنان علیه کرونا آغاز شد . به عبارت دیگر خبرنگاران و فرهنگیان با اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز وزیر آموزش و پرورش ، مرحله نخست تزریق واکسن را از روز پنجشنبه شروع کردند.

به گزارش گروه استان ها ،آنطور که سعید نمکی ، وزیربهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در حاشیه تزریق واکسن کووید۱۹ به خبرنگاران، گفته است واکسیناسیون خبرنگاران را در طول هفته آینده تمام خواهیم کرد.

پیرو سخنان وزیر بهداشت، اولین خبر تزریق واکسن خبرنگاران از استان ها برای امروز را مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی در قزوین به نقل از سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین منتشرکرد؛ مبنی بر اینکه همزمان با عید سعید غدیر خم مرحله اول تزریق واکسن خبرنگاران و عکاسان قزوینی روز پنجشنبه /امروز/ در مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین آغاز شد.

هفتم مرداد و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

گویا خبرنگاران و عکاسان براساس نوع فعالیتشان به ترتیب اولویت در صف تزریق واکسن قرار می گیرند چرا که محمد حسن ارداقیان، سخنگوی علوم پزشکی قزوین به ایرنا گفت: براساس سند ملی واکسیناسیون و با هماهنگی به‌عمل آمده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، خبرنگاران میدانی و خبرنگارانی که در نشست‌ها و برنامه‌های خبری حضور پیدا می‌کنند در اولویت واکسیناسیون کرونا قرار دارند.
وی اظهار داشت : برای تزریق مرحله نخست واکسن خبرنگاران، اسامی و کد ملی آنها از رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونای استان قزوین درخواست شده و واکسیناسیون افراد براساس این لیست انجام می‌شود.

طرح واکسیناسیون فرهنگیان کشور آغاز شد

امروز همچنین طرح واکسیناسیون فرهنگیان کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی مراسمی در شهرری آغاز شد.البته آغاز نمادین واکسیناسیون هفت مرداد ۱۴۰۰ همزمان با عید سعید غدیر خم و شروع رسمی از ۹ مرداد ۱۴۰۰ است و حداکثر خاتمه اجرای این طرح ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ است.

در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و مناطق روستایی از ظرفیت موجود مراکز واکسیناسیون شبکه‌های بهداشت و درمان استفاده می شود و نیاز به ایجاد مرکز جداگانه نخواهد بود.همچنین در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر نیز با توجه به جمعیت گروه هدف در صورت لزوم نسبت به ایجاد پایگاه جدید (تجمیعی) به تعداد مورد نیاز بر اساس جمعیت گروه هدف اقدام شود.

مدیر پایگاه ها (نیروی آموزش و پرورش)، پزشک پایگاه، واکسیناتور (با مشارکت از نیروهای پرستاری، مامایی، بهیار و یا گروه های پیراپزشکی فیلد درمان)، متصدی ثبت سامانه و احراز هویت (نیروی آموزش و پرورش)، خدمات (نیروی آموزش و پرورش) و ناظران فنی و تحویل و تحول فرایند تحویل، توزیع و بازگشت واکسن (مرکز بهداشت) هستند.

یک میلیون و ۲۵۰ هزار معلم و فرهنگی کشور علیه کرونا واکسینه می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه طرح واکسیناسیون فرهنگیان در شهرری،گفت: یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از معلمان مدارس دولتی و غیردولتی، مربیان پیش دبستانی و همکاران فرهنگی از امروز (پنجشنبه) تا آغاز سال تحصیلی جدید علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

محسن حاجی میرزایی اظهار داشت: اسامی معلمان و فرهنگیان کشور در اختیار وزارت بهداشت برای تزریق واکسن قرار گرفته است و واکسیناسیون تا آغاز سال تحصیلی حتما به پایان می رسد.

هفتم مرداد و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

نمکی: رکورد تزریق روزانه ۴۳۰ هزار دُز واکسن در کشور شکست

و اما وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در آیین افتتاحیه طرح واکسیناسیون فرهنگیان در شهرری با بیان اینکه واکسن زدن گروه‌های خاص تاثیری روی واکسیناسیون گروه‌های سنی ندارد، گفت: روز گذشته رکورد تزریق روزانه ۴۳۰ هزار دُز واکسن در کشور شکسته شد.

سعید نمکی اظهار داشت: منابع واکسیناسیون کشور از سه محل واکسن برکت، پاستور و واکسن های وارداتی تامین و از هفته آینده نیز مقدار قایل توجهی واکسن وارد کشور می شود.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون معلمان و اساتید دانشگاه ها قبل از آغاز سال تحصیلی به پایان می رسد، اظهار امیدواری کرد که معلمان و دانش آموزان سال تحصیلی جدید را سرکلاس های درسشان در مدارس و دانشگاه ها آغاز کنند.

هفتم مرداد و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

تزریق واکسن در ایلام ، بوشهر و همدان

ایرنا از تزریق واکسن علیه کرونا در استان های ایلام ، بوشهر و همدان خبرداده است که در این میان ۲ هزار و ۴۶۰ نفر از جمعیت هدف ملکشاهی ایلام واکسن کرونا تزریق کردند، بیش از ۶ هزار دوز واکسن کرونا در دیلم تزریق شد و همچنین بیش از هفت هزار کبودراهنگی علیه کرونا واکسینه شدند.

هفتم مرداد و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

مبتلایان ۲۴ ساعت گذشته در خبرهای استانی

امروز همچنین خبرهایی از استان ها در خصوص شمار مبتلایان جدید به کرونا را هم داشتیم که می توان به شناسایی موارد ابتلای جدید ۲۸۳ تن از هموطنان در ایلام ، هزار و ۱۳۴ تن دیگر در سیستان و بلوچستان و انتقال

۱۵۰ بیمار کووید۱۹ به تخت های بستری البرز اشاره کرد.

محمد مهدی بانشی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم به شمار مادران باردار کهگیلویه و بویر احمد اشاره کرده و گفته است: از اسفند ۹۸تاکنون تعداد ۳۴۲ مادر باردار در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که خوشبختانه با مراقبت های ویژه و بموقع مرگ مادر باردار بر اثر کرونا نداشته ایم .

فوت چهار هموطن دیگر در لرستان بر اثر ابتلا به کرونا ، مسافر بودن ۳۰ درصد بیماران کرونایی بستری شده در مشهد به نقل از عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی، تداوم وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان اردبیل و بستری شدن ۸۴ بیمار جدید در این استان، تعطیل شدن بازار گرگان برای ۲ هفته ، نگران کننده بودن وضعیت کرونا در دلفان به نقل از فرماندار این شهر و ورود بابل به مرحله برپایی اقامتگاه بیماران کرونایی از جمله اخبار منتشر شده مربوط به کرونا از دفاتر و مراکز ایرنا به شمار می آیند.

همچنین کمک ۹۰۰ میلیون تومانی ۲ شرکت معدنی به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ، مکاتبه دادستان قشم با وزیر بهداشت برای واکسیناسیون افراد بالای ١٨ سال و تکمیل شدن ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان طالقانی آبادان از دیگر اخبار کرونایی است.

پیکر بانوی مدافع سلامت در خرم‌آباد تشییع شد

متاسفانه امروزپیکر شهید "زهرا جودکی" مامای شاغل در بیمارستان شفا خرم‌آباد که به دلیل ابتلا به کرونا به شهادت رسید روز پنجشنبه در این شهرستان تشییع و به خاک سپرده شد. زهرا جودکی کوماس مامای ۳۵ ساله شاغل در بیمارستان شفا که به عنوان پرستار در بخش بیماران کرونایی در این بیمارستان خدمت می کرد روز سه‌شنبه پس از چند روز تحمل بیماری کووید ۱۹ درگذشت.

این بانوی فداکار در مرحله نخست تزریق واکسن به کارکنان بیمارستان شفا دارای علایم مشکوک به کرونا بود و امکان تزریق برای او وجود نداشت و در نهایت همزمان با تزریق مرحله دوم تزریق واکسن برای کادر درمان، به شهادت رسید.

هفتم مرداد و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

گزارش های مربوط به کرونا برای امروزبه شرح زیر است :

جان جوانان و نوجوانان فارس در تیررس کرونا دلتا

تیغ کرونا و دریا بر گردن محمودآباد

فرشتگان نجات خسته هستند

آیین تشییع بانوی مدافع سلامت در خرم‌آباد

تزریق واکسن کرونا به خبرنگاران قزوینی

۲۹۲ هموطن طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان باختند

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز پنجشنبه اعلام کرد: ۲۹۲ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان باختند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۰ هزار و ۷۴ نفر رسید. از دیروز تا امروز هفتم مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۴ هزار و ۴۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۵۰۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۸۲۶ هزار و ۴۴۷ نفر رسید و تا کنون سه میلیون ۳۲۹ هزار و ۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

پنج هزار و ۲۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۹ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۸۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۴۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۲۳۰ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و پس از دریافت پیامک نوبت دهی، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری