پرتابگر جوان چهارمحال و بختیاری، امید دوومیدانی ایران در المپیک 2024


پرتابگر جوان چهارمحال و بختیاری، امید دوومیدانی ایران در المپیک 2024

شهرکرد - ایرنا - صادق صمیمی، ورزشکار دوومیدانی‌کار چهارمحال و بختیاری که این روزها آماده حضور در رقابت‌های جهانی کنیا می‌شود به گفته مربیان و مسوولان، امید دوومیدانی ایران برای کسب نشان در پرتاب دیسک المپیک 2024 پاریس است.

نام برادران صمیمی نه تنها برای فعالان ورزشی و دوومیدانی کاران شناخته شده است بلکه بسیاری از افراد به ویژه مردم چهارمحال و بختیاری این برادران پرتابگر را به دلیل کسب نشان‌های پر افتخار پرتاب دیسک به خوبی می‌شناسند.

عباس، محمد و محمود صمیمی ورزشکاران چهارمحال و بختیاری هستند که در کارنامه ورزشی خود، کسب نشان‌های بسیاری را در مسابقات آسیایی و جهانی به ثبت رسانده‌اند و عباس صمیمی سابقه حضور در ۲ دوره المپیک ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۰۸ پکن را نیز دارد.

از دیگر پرتابگران خوشنام چهارمحال و بختیاری می‌توان علی شیریان را نام برد که او نیز با به دست آوردن عناوین ملی و حضور در مسابقات جهانی همچنان در این رشته به دنبال افتخارآفرینی است.

حضور این تعداد قهرمان در چهارمحال و بختیاری آن هم در یک ماده ورزشی موجب شده است تا این استان به عنوان قطب پرورش استعدادهای دوومیدانی و به ویژه سرزمین پرتابگران مطرح شود و حالا در دورانی که احسان حدادی در المپیک توکیو تجربه چهارمین حضور خود در المپیک را تجربه می‌کند، مسوولان و مربیان دوومیدانی کشور از یک پرتابگر جوان چهارمحال و بختیاری به عنوان امید ایران برای کسب نشان در المپیک پاریس صحبت می‌کنند.

صادق صمیمی که این روزها در مجموعه ورزشی آفتاب تهران خود را برای حضور در رقابت‌های دوومیدانی جوانان جهان در شهر نایروبی کنیا آماده می‌کند، ورزشکاری است که امید می‌رود در آینده، پرچم ایران را در بزرگ‌ترین میادین ورزشی جهان به اهتزاز درآورد.

به گفته رییس فدراسیون دوومیدانی، تیم جوانان ایران با حضور ۹ ورزشکار در اواخر مرداد ۱۴۰۰ به مسابقات جهان در کنیا اعزام می‌شود که صادق صمیمی گل سرسبد این اعزام است.

هاشم صیامی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در رده‌های پایه هدف‌گذاری بلند مدتی را در فدراسیون در نظر گرفته‌ایم تا امثال صادق صمیمی‌ها در آینده بتوانند در المپیک به نشان دست یابند.

وی با اشاره به قهرمان بزرگی که از چهارمحال و بختیاری به ورزش کشور و جهان معرفی شده‌اند، تصریح کرد: این استان به اندازه ۱۰ استان دیگر المپین و دوومیدانی کار برتر در خود جای داده و در این زمینه بسیار توانمند است و می‌توان به مدال‌آوری صادق صمیمی در دوره‌های بعدی المپیک امیدوار بود.

مربی تیم ملی دوومیدانی جوانان کشور نیز با اشاره به نشان نقره صادق صمیمی در مسابقات دوومیدانی نوجوانان جهان در هنگ‌کنگ گفت: این پرتابگر متولد سال ۸۱ هم‌اکنون دیسک را هم‌تراز با بزرگسالان پرتاب می‌کند که با توجه به سوابق این ماده ورزشی، وی در مقایسه با احسان حدادی، عباس و محمد صمیمی عملکرد بهتری دارد.

داریوش صمیمی افزود: صادق بدون شک در آینده‌ای نزدیک رکوردهای ایران در پرتاب دیسک را پشت سر خواهد گذاشت و در صورتی که بتواند رکورد تمرینی خود را در مسابقات کنیا تکرار کند به راحتی صاحب نشان طلا خواهد شد.

وی با بیان اینکه رکورد فعلی صادق صمیمی در تمریناتش به ۶۵ متر نیز رسیده است، یادآور شد: این رکورد برای کسب مدال در رده سنی جوانان جهان کافی است و می‌توان برای مدال‌آوری او در مسابقات آسیایی و دور بعدی المپیک که سال ۲۰۲۴ در پاریس برگزار می‌شود با اطمینان پیش رفت.

مربی تیم ملی دوومیدانی جوانان کشور ادامه داد: صادق صمیمی با حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان علاوه بر کسب مدال به دنبال شکستن رکورد جوانان ایران نیز هست.

صادق صمیمی: تمرکز و تلاشم برای فتح سکوی قهرمانی المپیک پاریس است

پرتابگر قهرمان کشور با اشاره به ثبت رکورد ۶۲ متر و ۹سانتی‌متر خود در مسابقات قهرمانی جوانان ایران که تیر امسال در شهرکرد برگزار شد، افزود: با ثبت این رکورد تا یک قدمی شکست رکورد کشوری این ماده که پیش از این با ۶۳ متر به نام محمد صمیمی ثبت شده است، پیش رفتم و امیدوارم بتوانم به‌زودی این رکورد را ارتقا بدهم.

صادق صمیمی در گفت‌وگو با ایرنا تصریح کرد: اردوی تیم ملی دوومیدانی جوانان به منظور اعزام به رقابت‌های کنیا در حال برگزاری است و از آمادگی خوبی برای حضور در این مسابقات برخوردار هستم و تلاش خواهم کرد در این رقابت‌های جهانی رکوردی بالاتر از ۶۵ متر را به ثبت برسانم.

وی به جایگاه خود در رده‌بندی جهانی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در رده هشتم جای دارم و گرچه شکستن رکورد ۷۰ متری جوانان جهان که در دهه ۷۰ میلادی به ثبت رسیده است کمی دور از انتظار است اما برای شکستن رکورد ایران و آسیا مصمم هستم.

این پرتابگر جوان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تمرکز و تلاشم برای حضور در المپیک پاریس است و در چهار سال آینده برای راه‌یابی به این رویداد جهانی و کسب بهترین نتیجه برنامه‌ریزی خواهم داشت.

وی در ادامه به افزایش قیمت مکمل‌های ورزشی نیز اشاره کرد و افزود: پاداش‌ها و حقوق در نظر گرفته شده از سوی فدراسیون بسیار کمک‌کننده است اما به حمایت‌های بیشتری در این زمینه نیاز دارم تا بتوانم ورزش را در حد حرفه‌ای دنبال کنم.

به گزارش ایرنا، دوومیدانی از رشته‌های ورزشی مدال‌آور در چهارمحال و بختیاری است و علاوه بر برادران صمیمی، روح‌الله عسگری، سجاد مرادی، امیر مرادی، محمد ارزنده و روح‌الله امانی از جمله پرافتخارترین دوومیدانی کاران استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی به شمار می‌روند.

مقام قهرمانی ماده پرتاب دیسک این دوره از رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور نیز به ورزشکار میزبان رسید. صادق صمیمی در این مسابقات تا یک قدمی شکست رکورد کشوری این ماده پیش رفت و دیسک را تا ۶۲ متر و ۹ سانتیمتر پرتاب کرد تا فاصله خود را با رکورد ۶۳ متری محمد صمیمی دارنده رکورد جوانان این ماده دوومیدانی کاهش دهد، در این ماده محمدرضا رحمانی از فارس و محمدرضا جهانی از همدان بر سکوی دوم و سوم ایستادند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پایان دی‌ماه آخرین فرصت شرکت در جشنواره شعر مادرانه است