سه بخش دیگر بیمارستان امام حسن بجنورد به بیماران کرونایی اختصاص یافت


سه بخش دیگر بیمارستان امام حسن بجنورد به بیماران کرونایی اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: با توجه به روند صعودی بیماران کووید 19 و تکمیل شدن 70 درصد تخت های بیمارستانی استان، سه بخش دیگر بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد به مبتلایان کرونایی اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سیداحمد هاشمی روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: این درحالی است که در هفته اخیر تعداد فوتی های کرونا در استان افزایش چندانی نداشته است.

وی افزود: هم اکنون کمبودی در خصوص تجهیزات پزشکی و تخت های بیماران کووید۱۹ نداریم اما آنچه که باعث نگرانی است فرسودگی و خستگی نیروهای انسانی و مدافعین سلامت استان در برابر این بیماری است.

هاشمی با بیان اینکه هم اکنون، ۴۴۶ مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۹ مبتلا به کرونا بستری شدند و چهار بیمار کووید۱۹ نیز جان خود را از دست دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در هفته اخیر موارد سرپایی مشکوک مبتلا به این ویروس افزایش چشمگیری داشته است و روزانه به طور میانگین ۶۰۰ نمونه آزمایش کرونا گرفته می شود.

وی افزود: همچنین در پیک پنجم برخلاف پیک های قبلی شاهد افزایش بستری مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در گروه های سنی پایین تر نیز هستیم.

تزریق ۷۸ هزار دوز واکسن در خراسان شمالی

وی با بیان اینکه تزریق واکسن کارمندان بانک ها، آموزش و پرورش و خبرنگاران ظرف سه روز آینده آغاز می شود، یادآور شد: هم اکنون ۷۸ هزار دوز واکسن کرونا به جمعیت هدف در استان تزریق شده است و حدود ۸۰ درصد از سالمندان ۷۰ تا ۸۰ سال و همچنین ۸۰ سال به بالا واکسینه شده اند.

هاشمی با اشاره به اینکه خراسان شمالی به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی وضعیت مناسبی ندارد، تصریح کرد: علی رغم هشدارهای بهداشتی، همچنان شاهد برگزاری مراسم های عروسی در تالارها هستیم و حتی برخی تالارهای پذیرایی نیز هفته گذشته با فک پلمب اقدام به برگزاری مراسم عروسی کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: همچنین فعالیت های ورزشی ممنوعه در حال برگزاری است و هفته اخیر مسابقات پارکی والیبال در بجنورد با تجمع زیادی برگزار شد به گونه ای که اگر دستگاه های متولی به جدیت با عوامل برگزاری این مراسمات برخورد نکنند، وضعیتی شبیه استان های همجوار خواهیم داشت.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته است و از هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شده است.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست داده اند.

طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از هشت شهرستان، سه شهرستان بجنورد، اسفراین، شیروان و مانه و سملقان در وضعیت قرمز، جاجرم و راز و جرگلان در وضعیت نارنجی و گرمه و فاروج نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

از ابتدای مردادماه سال‌جاری تاکنون ۱۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز