واکسیناسیون حدود 800نفر از اصحاب رسانه مازندران آغاز شد


واکسیناسیون حدود 800نفر از اصحاب رسانه مازندران آغاز شد

ساری- ایرنا- واکسیناسیون خبرنگاران مازندران امروز یکشنبه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دانشکده امام محمد باقر(ع) ساری آغاز شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در حاشیه آغاز تزریق واکسن خبرنگاران با اظهار این که حدود ۸۰۰نفر از جامعه رسانه مازندران عضو خانه مطبوعات استان هستند، گفت: با هماهنگ معاونت بهداشتی ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تزریق دز نخست واکسن خبرنگاران از امروز آغاز شده است.

عباس زارع افزود: اسامی مرتبط با حوزه رسانه در قالب یک فایل الکترونیکی تحویل معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان شده است، البته اولویت با افرادی است که کارت خبرنگاری داشته و کار میدانی انجام می‌دهند. در عین حال کارکنان تحریریه‌های روزنامه ها و هفته‌نامه ها نیز می توانند واکسن دریافت کنند و این هماهنگی ها صورت گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به فوت حدود ۲۰ نفر ازاهالی فرهنگ و هنر استان بر اثر بیماری کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت: امیدواریم با گسترش واکسیناسیون، شاهد از بین رفتن این ویروس منحوس باشیم.

زارع از فعالیت های شبانه روزی خبرنگاران در اطلاع رسانی وضعیت بهداشتی و درمانی ناشی از شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد و افزود: انصافا رسانه ها بویژه خبرگزاری ها در این مدت با نگاه و از زاویه های مختلف به مشکلات ، نواقص ، توصیه ها و خدمات بهداشتی و درمانی ویروس کرونا اطلاع رسانی مطلوبی داشته و همچنان ادامه می دهند.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و فقط رنگ دو شهرستان سیمرغ و گلوگاه نارنجی اعلام شده است. در رنگ‌بندی جدید کرونایی برای برخی شهرستان‌های مازندران رنگ قرمز تیره یا کبود در نظر گرفته شده که وخامت وضعیت این استان را نشان می‌دهد.

موج پنجم کرونا در مازندران هر روز بلندتر از قبل می‌شود و علاوه بر عبور تعداد بستری‌شدگان کرونایی این استان از ۳۱۰۰ نفر، آمار مرگ‌های کرونایی هم با فوت ۲۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته رکورد جدیدی را برای این استان ثبت کرد و مجموع قربانیان کرونا در مازندران طی سال جاری را به ۹۱۵ نفر رساند.

آخرین آمارهای اعلام شده توسط دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می‌دهد که با اضافه شدن یکصد نفر دیگر به مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز شنبه ۹ مرداد، تعداد تخت‌های اشغال شده توسط مبتلایان به کووید۱۹ رکوردی جدید را ثبت کرد و به عدد سه هزار و ۱۳۸ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی