اذعان فورد به تغییر همیشگی روش‌های خرید خودرو


اذعان فورد به تغییر همیشگی روش‌های خرید خودرو

همه‌گیری کرونا در سراسر جهان علاوه بر ایجاد مشکلاتی همچون کمبود شدید نیمه‌رساناها باعث شد مصرف‌کنندگان نیز عادات خرید خودروی خود را برای همیشه تغییر دهند. مدل تجاری نمایندگی‌های سنتی دیگر جواب نمی‌دهد اما خب این موضوعی ضرورتاً منفی نیست فقط اوضاع تغییر کرده است. فروش آنلاین رو به رشد بوده و این به معنی … The post اذعان فورد به تغییر همیشگی...

همه‌گیری کرونا در سراسر جهان علاوه بر ایجاد مشکلاتی همچون کمبود شدید نیمه‌رساناها باعث شد مصرف‌کنندگان نیز عادات خرید خودروی خود را برای همیشه تغییر دهند. مدل تجاری نمایندگی‌های سنتی دیگر جواب نمی‌دهد اما خب این موضوعی ضرورتاً منفی نیست فقط اوضاع تغییر کرده است. فروش آنلاین رو به رشد بوده و این به معنی تأکید کمتر روی نمایندگی‌ها و انبارهای بزرگ با خودروهای صفرکیلومتر است.

اذعان فورد به تغییر همیشگی روش‌های خرید خودرو

جیم فارلی مدیرعامل فورد می‌گوید شرکت‌ها بهتر است خودشان را با فرایند تولید بر اساس سفارش تطبیق دهند، فرایندی که طی آن مشتریان دقیقاً آن چیزی را که از خودرو می‌خواهند سفارش می‌دهند، مواردی همچون تریم، رنگ، تجهیزات اضافی و…

او می‌گوید:

ما واقعاً به سیستم مبتنی بر سفارش متعهد هستیم و انبارها را طی ۵۰ تا ۶۰ روز تأمین می‌کنیم. من می‌دانم که ما با مشوق‌های مختلف در حال هدر دادن سرمایه هستیم.

چرا باید فورد به تولید خودروهای مشخص در تعداد بالا ادامه داده و در نهایت هم آن‌ها را با تخفیف زیاد به مشتریان بفروشد؟ بهتر است که به مشتریان اجازه داده شود تا درباره آنچه دقیقاً می‌خواهند تصمیم بگیرند و خودروی مدنظر را به‌صورت آنلاین و مستقیماً از خود کارخانه سفارش دهند.

اذعان فورد به تغییر همیشگی روش‌های خرید خودرو

در واقع فورد قبلاً شروع به استفاده از پلتفرم‌های فروش دیجیتال کرده و موستانگ مک ای را از طریق فورد اکسپرس بای عرضه می‌کند. همچنین ابزار آنلاین فورد بلو وجود دارد که برای خودروهای کارکرده طراحی شده است.

اذعان فورد به تغییر همیشگی روش‌های خرید خودرو

البته این به معنی تعطیلی کامل نمایندگی‌ها نیست و شاید آن‌ها فقط نیازی به چنین فضاهای بزرگ برای فروش خودرو نداشته باشند.

مشتریان همیشه به نمایندگی‌ها نیاز خواهند داشت تا ارتباطات و سرویس‌های ضروری همچون تست درایو، تحویل خودرو و تعمیرات را انجام دهند. خرید آنلاین به معنی نادیده گرفتن نمایندگی نیست اما خب استفاده از سیستم سفارش محور روش بهتری در این زمانه است.

اذعان فورد به تغییر همیشگی روش‌های خرید خودرو

فورد همچنین طی سه‌ماهه قبلی درآمد خود به ازای هر خودرو را حدود ۵ هزار دلار افزایش داده که دلیل این کار نه‌تنها فروش خودروهای بیشتر بلکه تمرکز روی محصولاتی با حاشیه سود بالاتر همچون F-150 بوده است. این هم یک درس مهم دیگر است که فورد در آینده بکار خواهد گرفت. تغییر جهت فورد در تولید بیشتر خودرو بر اساس سلیقه مشتریان یک مدل تجاری موفق است که احتمالاً در آینده توسط خودروسازان بیشتری بکار گرفته خواهد شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب