ظرفیت بخش کرونا بیمارستان شهید رجایی گچساران تکمیل شد


ظرفیت بخش کرونا بیمارستان شهید رجایی گچساران تکمیل شد

گچساران- ایرنا- رئیس بیمارستان شهید رجایی دوگنبدان گفت: با توجه به افزایش آمار موارد بستری بیماران کرونایی ظرفیت بالفعل بخش کرونا این بیمارستان تکمیل شده است.

سید طاهرحسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به روند صعودی بیماران کووید ۱۹ و تکمیل شدن تخت های بیمارستانی گچساران، تمام بخش بیمارستان شهید رجایی به مبتلایان کرونایی اختصاص یافت.

وی بیان کرد: میزان مراجعه و بستری بیماران تنفسی و کرونایی در پیک پنجم نسبت به پیک قبلی افزایش چند برابری داشته است.

حسینی ابراز کرد: هم اکنون بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان این شهرستان تحت مداوا قرار دارند در حالی که در ۲ هفته گذشته ۵۰ نفر بوده اند.

رئیس بیمارستان شهید رجایی دوگنبدان گفت: همچنین در پیک پنجم برخلاف پیک های قبلی شاهد افزایش بستری مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در گروه های سنی پایین تر نیز هستیم.

وی افزود: هم اکنون کمبودی در خصوص تجهیزات پزشکی و تخت های بیماران کووید۱۹ وجود ندارد و تنها چیزی که موجب نگرانی می باشد فرسودگی و خستگی نیروهای انسانی و مدافعین سلامت شهرستان در برابر این بیماری است.

حسینی اظهار داشت: در پیک قبلی این بیمارستان تا حدودی مشکل کمبود اکسیژن داشت که با تامین کپسول‌ و دستگاه اکسیژن‌ساز هم اکنون رفع شده است.

رئیس بیمارستان شهید رجایی دوگنبدان گفت: هفته اخیر موارد سرپایی مشکوک مبتلا به این ویروس در گچساران افزایش چشمگیری داشته و روزانه به طور میانگین ۷۰۰ نمونه آزمایش کرونا گرفته می شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان شهید رجایی مکان اصلی پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا است، افزود: برخی بیماران از مراجعه به بیمارستان‌ها ترس دارند در حالی که بیمارستان به نوبت‌های مکرر در روز ضد عفونی می‌شود.

حسینی افزود: مراجعه دیرهنگام بیماران به پزشک یا مرکز درمانی موجب شدت بیماری می‌شود و افراد باید در صورت داشتن علایم هرچه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه تا تحت درمان قرار گیرند.

وی ابراز کرد: روزانه ۵۰ نفر مبتلا به کرونا بصورت سرپایی در بیمارستان شهید رجایی این شهرستان تحت مداوا قرار می گیرد.

حسینی اظهار داشت: ۱۴۸ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا جان باخته اند.

وی تصریح کرد: راه انتقال اصلی ویروس از طریق قطرات تنفسی می باشد و استفاده از ماسک می تواند تا حدودی این انتقال را کاهش دهد.

حسینی از مردم درخواست کرد فاصله‌گذاری اجتماعی را در همه مکان‌ها رعایت و از حضور در عروسی‌ها، عزاداری‌ها و هرگونه تجمع خودداری کنند.

۴۱ هزار و ۷۲۶ مورد تست کرونا از ابتدای شروع ویروس کرونا تاکنون از افراد با علائم مشکوک در این شهرستان گرفته شده است.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟