چرخ و فلک شهر بوشهر راه‌اندازی شد


چرخ و فلک شهر بوشهر راه‌اندازی شد

بوشهر- ایرنا- چرخ و فلک شهر بوشهر به ارتفاع 72 و با ظرفیت حدود 400 نفر سه‏‌شنبه شب در آیینی راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، شهردار بوشهر در این آیین گفت: این پروژه به عنوان بزرگ‏ترین چرخ و فلک ایران بعد از یک دوره ۴۰ روزه و بارگذاری‌‎های متعدد ۲۰ مهرماه به افتتاح نهایی خواهد رسید.

حسین صالحیان افزود: این پروژه پس از افتتاح نهایی تبدیل به یکی از تفریحات سالم برای بوشهری‏‌ها و حتی ایرانی‏‌ها خواهد شد که با همت و توان متخصصان داخلی احداث شده است.

وی اظهار داشت: واقع شدن این پروژه در جوار خلیج فارس منجر شده تا چشم اندازی بسیار زیبا برای استفاده کنندگان از این چرخ و فلک ۷۲ متری ایجاد شود.

صالحیان افزود: این پروژه می‏‌تواند به عنوان یک المان در نمایشگاه‌‏های بین المللی مطرح و منجر به جذب گردشگر فراوانی به بندر بوشهر و ساحل زیبای خلیج فارس شود.

وی عنوان کرد: ۸۰ درصد اعتبار پروژه چرخ و فلک شهر بوشهر از سوی شهرداری و مابقی آن توسط سرمایه‌گذار تامین شده است.

سرمایه‌گذار پروژه چرخ و فلک بوشهر گفت: این پروژه بزرگ‎ترین چرخ و فلک ساخته شده در آسیا و کشور تا به امروز است.

محمدمراد سلگی اظهار داشت: این پروژه در صورت استفاده خانوادگی هر کابین ظرفیت هشت نفر و در صورت استفاده مجردی هر کابین ظرفیت پذیرش ۶ نفر دارد.

وی ادامه داد: وزن سازه این چرخ و فلک ۶۴۰ تن است است که ۷۵ هزار پیچ و مهره روی آن بسته شده که با هدف استانداردسازی آن ۱۸ جلسه کارگاهی و ۵۰ جلسه ستادی برگزار شده است.

سلگی عنوان کرد: این چرخ و فلک تاکنون نیز بیش از ۵۰ دور چرخانده شده و مشکلی پیرامون ایمنی آن وجود ندارد اما با این حال باید با طی دوره‎‌های استانداردسازی گواهی‏نامه های لازم را برای استفاده شهروندان دریافت کند.

وی اظهار داشت: برای این پروژه ۱۶هزار روز کار انجام شده و شاید اگر در تهران بود به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب در نهایت هشت هزار روز کار صرف احداث آن می‏‌شد.

سلگی عنوان کرد: پیش بینی شده این سازه که برای احداث آن سه سال زمان صرف شده، بتواند ظرف مدت ۵۰ سال مورد استفاده شهروندان بوشهری قرار گیرد و به عنوان یک سمبل برای این شهر مطرح شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)