موفقیت در مبارزه با قاچاق کالا منوط به همکاری همه‌جانبه مردم است


موفقیت در مبارزه با قاچاق کالا منوط به همکاری همه‌جانبه مردم است

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: موفقیت در مبارزه با قاچاق کالا با هدف حمایت از تولید و کالای داخلی منوط به همکاری همه‌جانبه آحاد مردم است.

«بهروز اکرمی» روز چهارشنبه در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی، افزود: قاچاق کالا فرصت‌های بسیاری را از جامعه سلب می‌کند و اشتغال و کالای داخلی را با چالش روبه‌رو می‌سازد، بنابراین همه باید با این پدیده شوم مقابله کنند.
وی ادامه داد: مبارزه با قاچاق کالا به منزله حمایت آشکار از تولید ملی، کالای داخلی و در نهایت اشتغال پایدار است، بنابراین این مهم باید به یک فرهنگ ماندگار در کشور تبدیل شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: اگر مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدی گرفته نشود، زیرساخت‌های تولید تضعیف شده و در پی آن، ایجاد شغل و تحقق امنیت شغلی نیز دچار مشکلات جدی می‌شود.
اکرمی در ادامه سخنان خود به موفقیت استان در پلاک‌گذاری و ساماندهی ماشین‌آلات کشاورزی با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت اشاره کرد و گفت: استان مرکزی در این حوزه رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: از مجموع ۱۶ هزار ماشین‌آلات کشاورزی در استان مرکزی تاکنون بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه پلاک‌گذاری شده‌ است و بقیه نیز تا پایان شهریور ماه امسال برای این کار فرصت دارند و از ابتدای مهر ماه سوخت‌گیری ماشین‌آلات کشاورزی که پلاک نداشته باشند، ممنوع است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: از سال ۹۲ تا ۹۷ حدود ۱۶ درصد و در سال‌های ۹۸ و ۹۹ بیش از ۸۴ درصد ماشین‌آلات کشاورزی استان پلاک‌گذاری شدند و معنای این حرکت آن است که اگر مدیران در تصمیم‌گیری‌ها و اجرا دقت کنند تمامی مشکلات کشور حل می‌شود.
استان مرکزی به مرکزیت شهر اراک از شمال به استان‌های البرز و قزوین، از غرب به همدان، از شمال شرقی به تهران و از جنوب به استان‌های لرستان و اصفهان از شرق به استان‌های قم و اصفهان محدود است و مسیر ارتباطی جنوب و غرب کشور به پایتخت از این استان عبور می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی