تحقق پیشرفت صنعتی با توسعه مشاغل خانگی


تحقق پیشرفت صنعتی با توسعه مشاغل خانگی

یک کارشناس مسائل اقتصادی گقت: نوع اشتغال در بسیاری از کشورهای پیشرفته از نوع اشتغال‌های خانگی و خرد است که سبب پیشرفت صنعتی در سطح کلان می‌شود.

سمیرا احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با مشاغل خانگی، اظهار کرد: نوع اشتغال در بسیاری از کشورهای پیشرفته از نوع اشتغال‌های خانگی و خرد است که سبب پیشرفت صنعتی در سطح کلان می‌شود. تاسیس کارخانه در هر شهر و روستایی موثر نیست و همین کارگاه‌های کوچک و مشاغل خرد، علاوه بر اشتغال‌زایی موثر سبب می‌شوند که تولیدات مشابه این کارخانه‌ها در سایر شهرها و روستاها محقق شود که در این صورت مهاجرت از روستاها به شهرها و حاشیه مناطق صنعتی کاهش چشمگیری یابد.

وی افزود: درست است که کمبود اعتبار در بخش‌های مختلف وجود دارد، اما این کمبودها نباید سبب شود که این میزان بدهی به وجود بیاید و به اشتغال ضربه وارد شود و دولت‌ها برای تامین منابع و توسعه اشتغال‌های خرد باید برنامه موثر داشته باشد.

این کارشناس مسائل اقتصادی، ادامه داد: دنیا بر مدار شبکه‌های ارتباطی می‌چرخد؛ به‌طوری‌که گاهی شاهد آن هستیم در کشورهای مختلف براساس مزیت تولیدی خود یک کالا را تولید می‌کنند و سهم بزرگی از بازار تولید آن کالا را به دست می‌آورند.

احمدی تصریح کرد: مشاغل خانگی برای اینکه توسعه پیدا کنند، عمدتا با مشکل بازاریابی و فروش مواجه هستند. شرکت‌های تعاونی برای این به‌ وجود آمدند که مشتری نهایی و تولیدکننده را به یکدیگر نزدیک و از واسطه‌گری جلوگیری کنند. افرادی که در مشاغل خانگی فعال هستند، باید یاد بگیرند که از ابزار اینترنت برای فروش محصولات خود به‌ درستی استفاده کرده و در این زمینه توانمند شوند.

وی خاطرنشان کرد: بازار پایدار عامل مهم موفقیت مشاغل خانگی است و اتصال به بازار در آن از طریق پیشران‌ها برای متقاضیان پیش‌بینی شده و برای بازارچه‌ها نیز باید تعاملاتی انجام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)